نماینده ولی فقیه در همدان:

دولتمردان نسبت به اصلاح نظام تربیتی توجه جدی داشته باشند

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: اتفاقات روزهای گذشته ثابت کرد که در نظام تربیتی خلأ‌هایی داشتیم و دولتمردان لازم است تا نسبت به اصلاح نظام تربیتی توجه جدی داشته باشند‌
کد خبر: ۵۵۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ - 02December 2022

دولتمردان نسبت به اصلاح نظام تربیتی توجه جدی داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: از مصادیق تقوا در عرصه‌های اجتماعی، رهاسازی فکر و اندیشه از اسیر شدن در دست جریان باطل است.

وی با بیان اینکه جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه‌ عموم جامعه را به اسارت خود در بیاورد، افزود: فکری که اسیر فرعون باشد، به جنگ موسی می‌رود و اندیشه‌ای که مدیریتش دست نمرود باشد برای ابراهیم آتش فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شعبانی یادآور شد: در جامعه‌ امروزی یکی از مصادیق فرعون‌ها رسانه‌های دشمن است‌. دشمن در جنگ ترکیبی می‌خواهد فکر و اندیشه و افکار عمومی را مدیریت کند و حس بی‌اعتمادی در جامعه رونق پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل اخبار ضد و نقیضی که می‌شنویم باید آزاداندیش بود، گفت: امروز آموزش و پرورش در نظام تربیتی خود نیازمند تحول اساسی، هم در جذب نیرو، هم در اصلاح ساختارها و هم در محتواهای آموزشی است.

امام جمعه همدان بیان داشت: اتفاقات روزهای گذشته ثابت کرد که در نظام تربیتی خلأ‌هایی داشتیم. این انتظار از دولت وجود دارد که نظام تربیتی را اصلاح کند و دولتمردان لازم است تا نسبت به اصلاح نظام تربیتی توجه جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند من انقلابی هستم اما نسبت به آموزش و پرورش توجه جدی نداشته باشد با وجود تصویب قانون‌های خوبی در مجلس شورای اسلامی، اما سوال مردم این است که این قانون‌های خوب چقدر اجرا شدند؟ 

حجت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: مشکلات کشور تنها با تصویب قانون حل نخواهد شد، بلکه نیازمند اجرا و نظارت هستیم. گاهی در رسانه‌ها موضوعی مطرح می‌شود اما شهروندمان مشاهده می‌کند که در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد

وی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد:از وظایف مجلس، انجام نظارت است خصوصا در مسایل اقتصادی، امروز قوانین باید مبتنی بر شرایط تحریم بازسازی شود تا مسیر تولید را تسهیل کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: دولت باید در میدان عمل نسبت به هنجارهای اجتماعی دینی توجه جدی داشته باشد. امروز سوال مردم این است که دولت چه برنامه‌ای در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار