نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون است

آیت‌الله «خاتمی» در نماز جمعه این شهر گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو پر افتخارترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۵۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ - 02December 2022

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله‌ «علی خاتمی» امروز در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، با اشاره به سال‌روز شهادت میزا کوچک‌خان جنگلی و تجاوز شوروی و انگلیسی‌ها از شمال و جنوب به ایران، اظهار داشت: رئیس‌علی دلواری مبارز قهرمان جنوبی و عالم بزرگوار میرزا کوچک‌خان مقتدرانه به مقابله علیه دشمنان برخواستند؛ در حالی‌که نهایتا عالم فرزانه گیلانی به دست یکی از مزدوران نفوذی داخلی به شهادت رسید.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، افزود: قانون اساسی، قانون مادر و اصل است که تعیین‌کننده سیاست کلی یک نظام است؛ در واقع نگرش سیاسی مدیریت و حکومت یک مملکت است و این قانون به‌ جز در مواد و مفادی قابل تغییر نیست.

امام جمعه زنجان‌ با اشاره به تبلیغ برگزاری رفراندوم قانون اساسی توسط دشمنان ایران، اذعان کرد: قانون اساسی آمریکا بیش از ۱۵۰ سال است که تغییر نکرده‌ و تنها در مواردی اعم سیاست‌های مهاجرت، تحصیل و یا قانون‌ ارز می‌توان تغییراتی در قانون ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون است، ادامه داد: مردمی‌ترین قانون اساسی که محور آن مردم‌سالاری دینی است متعلق به ایران اسلامی است.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به جزییات کودتای ۲۸ مرداد و رخداد به شهادت رسیدن سه دانشجو، اضافه کرد: در بیانه گام دوم انقلاب مقام‌ معظم رهبری فرمودند که دانشجویان قشر روشن‌فکر و پشتیبان انقلاب هستند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و فناوری است‌. فعالیت هزاران شرکت دانش‌بنیان، حضور میلیون‌ها دانشجو و تحصیل‌کرده و فعالیت هزار واحد دانشگاهی، همگی محصول انقلاب است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اثرات عقب‌ماندگی دانش و فناوری از دوران پهلوی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که سنگ بنای انقلاب اسلامی گذاشته شده بپاخزید چرا که دشمنان از جهاد علمی می‌ترسند.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه علم و فناوری، این تلاش‌ها را مرهون زحمات فرزندان ایران اسلامی دانست و اذعان کرد: خوشبختانه امروز دانشمندان ایرانی به قله‌های علوم و فناوری نوین دانش دست یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از حرکت ماشین علم عقب بمانیم، به جوانان و نوجوانان،‌ توصیه کرد: آمریکا دلسوز ما نیست، سال‌ها دشمنی، فعالیت بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان رایگان و بزرگ‌نمایی مشکلات چگونه می‌تواند دلسوزی باشد؟ ما منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و سومدیریت در کشور نیستیم اما اینکه آمریکا بدون اینکه از پیشرفت‌های ما به‌خصوص در عرصه نظامی سخنی بگوید مدام در فعالیت‌ است که ایران اسلامی را ناکارآمد نشان دهد؛ در حالی که اگر دلسوز ما بود دارو و ماسک را برایمان تحریم نمی‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با اشاره به اقتدار نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش درحال سپران روزهای شکوفایی است، از این رو لازم‌ است از فرصت دریا بهینه استفاده کنیم؛ علاوه بر افزایش بعد نظامی در درآمد اقتصادی بنادر و ظرفیت دریاها بهره‌ ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار