مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

شهادت‌‌طلبی مؤلفه برتری ما در تاریخ انقلاب اسلامی است

امیر «عباسی» با تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از مؤلفه‌های برترساز ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت موضوع شهادت است.
کد خبر: ۵۵۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ - 02December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (جمعه) در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت رزمنده مدافع حرم «صمد فاتح‌نژاد» اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های برترساز ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت موضوع شهادت است و زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، یکی اهداف اصلی برگزاری یادواره‌های شهداست. 

وی افزود: قطعا این موضوع که رزمندگان و مجاهدان ما در تمامی عرصه‌ها حضور یافتند و جان عزیز خودشان را تقدیم کشورمان کردند، برگرفته از فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. 

امیر «عباسی» بر لزوم شناخت برنامه‌ها و طرح‌های نظام سلطه علیه کشور تاکید کرد و گفت: یکی از نقشه‌های دشمنان برای به راه انداختن آشوب و اغتشاش در کشور هویت‌سازی بوده که گام اول آن ایجاد شبهه است. 

وی اضافه کرد: روند ایجاد شبهه به این شکل است که در خانواده، مدرسه، دانشگاه، فضای مجازی، فضای حقیقی و هر محیط دیگری درباره نقاط قوت کشور ما شبهه افکنی انجام می‌شود. از جمله این نقاط قوت دستاوردها و تجارت ارزشمند هشت سال دفاع مقدس نظیر استقلال، خودباوری، خوداتکایی و پیشرفت‌ها در صنعت دفاعی است که دشمن درباره آنان ایجاد شبهه می‌کند. 

امیر «عباسی» گام دوم دشمن را تلاش برای زدودن فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت طلبی برشمرد و اظهار داشت: علت اصلی تلاش دشمن برای زدودن فرهنگ ایثار و شهادت این است که عمده پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما در مقاطع گوناگون تاریخ درنتیجه مجاهدت و فداکاری حاصل شده است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: شبهه افکنی دیگر دشمن درباره جبهه مقاومت اسلامی و علت مشارکت ایران در این موضوع است. 

وی با اشاره به تغییر استراتژی ایران از تهدیدمحور به هدف‌محور گفت: در دفاع مقدس دشمن هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد اما ما بعد از آن تجربه ارزشمند، در استراتژی و نقشه راه جدید منتظر اقدام دشمن نمی‌مانیم و قبل از اقدام او پاسخ کوبنده و بازدارنده می‌دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر نظام سلطه به این محاسبه برسد که می‌تواند در یک تقابل سخت با ایران، به نتیجه مدنظر برسد لحظه‌ای غفلت نمی‌کند. 

امیر «عباسی» ادامه داد: اگر به تردیدها و بدگمانی‌ها نیز پاسخ منطقی و به موقع ندهیم این موضوع به گسست منتهی می‌شود. 

وی شبکه‌سازی را در کنار هویت‌سازی برنامه دیگر دشمن دانست و یادآور شد: در این راستا، مطالب واقعی را غیرواقعی و غیرواقعی را واقعی جلوه می‌دهند و آن را به صورت هیجانی و التهاب‌زا در فضای مجازی نشر می‌دهند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد دفاع مقدس، آمریکایی‌ها دیگر توان رویارویی و تقابل سخت با ایران را ندارند، گفت: روزگاری ناوهایی غربی از داخل آب‌های خلیج فارس و دریای عمان به کشور ما تحکم می‌کردند. اما امروز در بخش‌های گوناگون این اقتدار پوشالی آنان فروریخته است به نحوی که تفنگداران آمریکایی و انگلیسی را به آن صورت به اسارت می‌گیریم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی جوانان را به مطالعه و بازخوانی تاریخ معاصر توصیه کرد و گفت: مستندات و مدارک تاریخی فراوانی وجود دارد که مطالعه آن‌ها برای شناخت تاریخ بسیار مهم است و از جمله آن‌ها، خاطرات مقامات رژیم پهلوی برای اطلاع از عمق فساد و وابستگی این حکومت است. 

وی همچنین به لزوم الگوبرداری و مدل‌سازی از دوران دفاع مقدس تاکید کرد و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از اقصا نقاط کشور به استان‌های مرزی می‌رفتند و بدون آنکه اشتراک زبانی یا قومی با ساکنان آن مناطق داشته باشند، برای دفاع از این خاک جان خود را فدا می‌کردند که این موضوع نشانگر اهمیت همبستگی و وفاق ملی در به دست آوردن موفقیت‌ها و پیروزی‌های تاریخی است. 

امیر «عباسی» ادامه داد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به دنبال گرفتن سنگر همرزم خود نبودند بلکه برای فتح سنگر دشمن می‌جنگیدند و توجه همه به مقابله با دشمن متجاوز معطوف بود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به کسب اجازه شرعی رزمندگان حاضر در سوسنگرد برای استفاده از مواد غذایی موجود در داخل شهر گفت: این دقت‌نظر و حساسیت برای حفظ بیت‌المال از جمله درس‌های ارزشمند دفاع مقدس است که باید سرمشق و الگوی ما در تصدی مناصب و مسئولیت‌ها باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار