نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی:

رزمندگان دفاع مقدس اسطوره های نسل آینده این کشورند

ورناصری گفت: رزمندگان دفاع مقدس همان افسانه ها و اسطوره های تاریخ آینده این کشورند که اکنون در شاهنامه از آن ها یاد شده است.
کد خبر: ۵۵۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ - 03December 2022

رزمندگان دفاع مقدس اسطوره های نسل آینده این کشورندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «علیرضا ورناصری» نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» بر راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مسجدسلیمان تاکید کرد و اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس همان افسانه ها و اسطوره های تاریخ آینده این کشورند که اکنون در شاهنامه از آن ها یاد شده است.

وی افزود: خیلی ها معتقدند که بسیاری از حماسه سرایی ها و داستان های تاریخی ما ریشه در افسانه دارند اما واقعیت 8 سال دفاع مقدس سند زنده ای از قهرمانان و اسطوره هایی است که اگر به درست معرفی نشوند به ورطه فراموشی سپرده می شوند.

ورناصری گفت: تاریخ مسجدسلیمان به خصوص برهه 8 ساله جنگ، یک روند پر فراز و نشیب و پر از حماسه و ایثار است که می تواند منبع محتوایی و خبری رسانه های کشور و دنیا باشند به شرطی که بتوانیم این تاریخ پرافتخار را به خوبی در معرض دید نسل جوان قرار دهیم قبل از آن که دشمن آن را به گونه ای دیگر تحریف کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاریخ و هویت مسجدسلیمان در دفاع از مرزها و ارزش ها بی نظیر است و راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این شهر با همت سردار مرادحاجتی و جامعه رزمندگان این منطقه می تواند تاریخ این مردم را بیمه کند.

در ادامه این نشست، سردار مرادحاجتی از آمادگی جهت راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مسجدسلیمان خبر داد و افزود: تپه شهدای گمنام و مقبره شهید 13 ساله دانش آموز «بهنام محمدی» بهترین مکان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در شهر اولین ها است.

وی متذکر شد: تاریخ پر افتخار قوم لر بختیاری در طول دفاع مقدس به اوج شهامت و حماسه رسید و بازگو کردن این دوران می تواند ضمن هویت بخشی و افتخار نسل جوان باعث لرزه بر اندام دشمنانی شود که نمی دانند با چه مردم با اصالت و غیرتمندی روبرو هستند.

در پایان این دیدار مقرر شد مراحل آغاز به کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مسجدسلیمان هم از طریق مراکز ملی و هم از مراجع استانی مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها