مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

راهیابی ۳ اثر از خراسان جنوبی به مرحله منطقه‌ای جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح»

سرهنگ «فلاحی» با اشاره به برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح»، گفت: مرحله استانی این جشنواره‌ها برگزار و یک گروه موزیک، یک گروه در بخش تئاتر صحنه‌ای و یک گروه در بخش تئاتر خیابانی به مرحله منطقه‌ای این جشنواره‌ها راه یافتند.
کد خبر: ۵۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ - 03December 2022

راهیابی ۳ اثر از خراسان جنوبی به مرحله منطقه‌ای جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه استانی جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح»، اظهار داشت: انتقال مفاهیم دفاع مقدس در قالب هنر به ویژه تئاتر و موسیقی در تبیین واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس بسیار مؤثر است.

وی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز کشور تبیین دستاوردهای انقلاب و روایت حماسه‌های دفاع مقدس است که زبان هنر یکی از این مؤلفه‌ها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح»، تصریح کرد: جشنواره استانی «ترنم فتح» ویژه گروه‌های موزیک یگان‌های نظامی و جشنواره استانی «تئاتر سنگر» ویژه یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار می‎شود.

فلاحی بیان داشت: جشنواره ترنم فتح با اهداف یادآوری سرودها و مارش‌های حماسی برای رزمندگان در دفاع مقدس، ارتقای سطح موسیقی حماسی و ملی در کشور، نهادینه‌سازی سرودهای ملی و حماسی، ارتقای سطح روحیه و نشاط در نیروهای مسلح و شناسایی هنرمندان این حوزه و رقابت گروه‌های موزیک نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی «تئاتر سنگر»، اضافه کرد: جشنواره ملی «تئاتر سنگر» ویژه گروه‌های تئاتر نیرو‌های مسلح استان، در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این جشنواره با هدف بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقاء کیفی وضعیت تئاتر در نیروهای مسلح، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر و بیان حماسه‌های جاودان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فلاحی افزود: جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح» در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری و در هفت منطقه کشور برگزار می‌شود که خراسان جنوبی امسال میزبان مسابقات منطقه چهار شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.

وی با اعلام اینکه مرحله منطقه‌ای جشنواره «تئاتر سنگر» و «ترنم فتح» دی‌ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در جشنواره «ترنم فتح» گروه رزم‌نوازان مرکز آموزشی محمدرسول الله (ص) بیرجند و در جشنواره «تئاتر سنگر» نیز دو گروه در بخش صحنه‌‌ای و خیابانی به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله منطقه‌ای این جشنواره‌ها دی‌ماه امسال در بیرجند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها فرصتی است تا نیرو‌های مسلح فعالیت‌های خود را تداوم ببخشند و همچنین استعدادها و ظرفیت‌هایی که در این بخش‌ها وجود دارد شناسایی و مورد توجه یگان‌ها و فرماندهان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار