فعال لبنانی:

حکم اعدام «شیخ نمر باقر النمر» سیاسی و باطل است

دبیرکل جنبش ناصری‌های دموکراتیک در لبنان گفت: تایید حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر سیاسی و باطل است.
کد خبر: ۵۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 27October 2015

حکم اعدام «شیخ نمر باقر النمر» سیاسی و باطل است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «خالد الرواس» دبیرکل جنبش ناصریهای دموکراتیک لبنان در گفتگو با العالم در بیروت درباره تایید حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر اظهار داشت: ما در برابر پدیدهای قرار داریم که با قوانین حقوق بشر در تضاد است.

وی در ادامه افزود: این حکم ظالمانه یک حکم سیاسی است و اتهامات باطلی علیه وی نظیر اقدام مسلحانه علیه دولت و نیروهای امنیتی و کمک گرفتن از طرفهای خارجی مطرح شده است. در سخنان شیخ النمر اشارهای به این اتهام زنیها وجود ندارد تا بتوان این اتهامات باطل را علیه وی اثبات کرد. وی در سخنان خود به مسائل سیاسی اشاره کرده است و نمی توان با این مواضع سیاسی این اتهامات را علیه وی مطرح کرد.

دبیرکل جنبش ناصریهای دموکراتیک لبنان گفت: شیخ النمر مخالف سیاستهای عربستان بوده است ولی این به آن معنا نیست که وی خواهان اقدام مسلحانه علیه رژیم این کشور یا ایجاد هرج و مرج شده است.

وی تاکید کرد: امروز شهروندان عربستانی احساس میکنند این کشور با خطرات جدی روبروست. رژیم عربستان نتوانست هیچ دستاوردی در یمن نداشته است. طرحهای ریاض در سرنگون کردن دولت سوریه به شکست محکوم شده است. عربستان به تنشهای فرقهای در منطقه دامن می زند.

الرواس در پایان خاطر نشان کرد: اختلافات میان تهران و ریاض تشدید شده است. رژیم عربستان به دلیل ارزیابی اشتباه خود از تحولات منطقه فکر میکند با تایید حکم اعدام شیخ نمر میتواند این روند اشتباه را اصلاح کند.

لازم به ذکر است؛ وزارت کشور عربستان روز یکشنبه (3 آبان) با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار