پهپاد‌های ترکیه کاروان نیرو‌های کرد سوریه را بمباران کردند

پهپاد‌های ترکیه یک کاروان نیرو‌های کرد دموکراتیک سوریه را در شمال استان الحسکه هدف حملات و بمباران خود قرار دادند.
کد خبر: ۵۵۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 04December 2022

پهپاد‌های ترکیه کاروان نیرو‌های کرد دموکراتیک سوریه را بمباران کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، هواپیما‌های بدون سرنشین ارتش ترکیه روز شنبه یک کاروان نیرو‌های کردی دموکراتیک سوریه را در شمال استان الحسکه هدف قرار دادند که به گزارش شبکه الحدث، این حمله در روستای سنجک شیخ در منطقه مرزی آمودا انجام شده است.

به گفته این منابع، این حمله منجر به تلفاتی در میان جنگجویان کرد سوری شد. شاهدان عینی نیز گزارش دادند که دو موشک به یکی از خودرو‌ها اصابت کرد که احتمالاً یکی از فرماندهان میدانی کرد در آنجا بوده است، هرچند نام این فرمانده کرد‌ها مشخص نشده است.

خبرگزاری فرات نیز به نقل از فرماندهی نیرو‌های سوریه دموکراتیک گزارش داد که نیرو‌های ترکیه طی ۴۸ ساعت گذشته ۸۴ شهرک را در استان‌های شمالی حلب، الرقه و الحسکه با آتش توپخانه و تانک گلوله باران کردند. هنوز گزارش دقیقی از میران ویرانی‌ها و این که چند خانه و تأسیسات زیربنایی در روستا‌ها بر اثر حملات ارتش ترکیه تخریب شده، وجود ندارد. از زمان آغاز عملیات ترکیه در ۲۰ نوامبر در شمال سوریه، ۱۳ غیرنظامی کشته و ۳۵ نفر زخمی شده اند.

حملات ترکیه همچنین در طول روز به مناطق تل رفعت، منبج و عین العرب در استان حلب ادامه یافت. پیش از این، فرماندهی نیرو‌های مسلح دولت سوریه برای دفع تهاجم قریب الوقوع نیرو‌های ترکیه، نیرو‌های کمکی نظامی و خودرو‌های زرهی را به مناطق از شمال این کشور اعزام کرده بود. همچنین روز جمعه نیز در حمله‌ای در نزدیکی عین العرب، دو سرباز سوری کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

آنکارا خواستار عقب نشینی جنگجویان کرد سوری تا فاصله ۳۰ کیلومتری از منطقه امنیتی مرزی ایجاد شده توسط نیرو‌های ترکیه در سال ۲۰۱۹ است. در غیر این صورت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید به انجام عملیات زمینی جدید در شمال سوریه کرده است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که نیرو‌های کردی دموکراتیک سوریه (قسد) از توقف هماهنگی و عملیات مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسم با نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا پس از حملات اخیر ترکیه به مناطق تحت نفوذ آن‌ها خبر دادند.

اعلام توقف هماهنگی شبه نظامیان کُرد سوریه با ائتلاف آمریکایی پس از آن اتفاق می‌افتد که وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تنها عملیات‌های گشت زنی مشترک با قسد متوقف شده است. این تحولات در حالی است که وزارت دفاع ترکیه روز جمعه بار دیگر گفت که مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به صورت مؤثر و تعیین کننده ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها