از قطر تا بحرین؛ یک صدا به گوش می‌رسد

روز به روز بیشتر ثابت می‌شود که تمام تلاش‌ها برای خاموش کردن شعله درگیری با رژیم صهیونیستی از دریچه توافقات عادی سازی روابط با این رژیم شکست خورده است و درحالی که برخی حکام کشور‌های عربی به عادی سازی روابط با تل آویو دست زده اند، ملت‌های آن‌ها هیچ مشروعیتی برای آنچه اتفاق افتاده قائل نیستند.
کد خبر: ۵۵۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ - 04December 2022

از قطر تا بحرین؛ یک صدا به گوش می‌رسد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شکاف بین حاکمان عرب سازشکار و ملت‌هایشان که خود را در «جام جهانی قطر» نشان داده است، در بحرین نیز نمود برجسته‌ای یافته است. مردم بحرین بار‌ها بر «غیرقانونی» بودن توافق عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تاکید کرده اند؛ بویژه که این توافق توسط رژیم آل خلیفه امضا شده که خود فاقد مشروعیت برای اکثریت بزرگی از مردم بحرین است که سالهاست برای دستیابی به حق خودشان تلاش می‌کنند و با فجیع‌ترین انواع سرکوب سیاسی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی مواجه هستند.

در آستانه سفر امروز یکشنبه «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به منامه، مناطق مختلف بحرین این روز‌ها شاهد اعتراضات گسترده مردمی و راه اندازی کمپین‌های الکترونیکی در محکومیت این سفر و رد عادی سازی روابط با این رژیم جنایتکار است.

مردم بحرین در این تظاهرات‌ها تاکید می‌کنند که راه مردم این کشور از رژیم آل خلیفه که برخلاف رای و نظر مردم با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده و به آرمان فلسطین پشت کرده، جدا است و مردم بحرین به مساله فلسطین پایبند هستند.

مردم بحرین با برگزاری این تظاهرات‌ها و برافراشتن بنر‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته شده «مرگ بر اسرائیل»، «صهیونیست‌ها از سرزمین ما خارج شوید» و «بحرین گورستان صهیونیست‌ها است» و همچنین به آتش کشیدن پرچم رژیم اسرائیل ضمن محکوم کردن سفر رئیس رژیم صهیونیستی، بار دیگر برعدم عادی سازی روابط با قاتلان مردم فلسطین تاکید می‌کنند.

تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی پخش شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شمار زیادی اعم از زن و مرد با برگزاری تظاهرات در روستا‌های کرانه، الدراز، السنابس و جزیره ستره در شرق بحرین سفر اسحاق هرتزوگ را محکوم می‌کنند و این در حالی است که نیرو‌های پلیس در خارج از روستا‌ها مستقر شده اند.

نیرو‌های اپوزیسیون بحرین با تاکید بر اینکه مساله فلسطین، مسئله محوری ملت بحرین و جهان اسلام است و رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از راه اندازی کمپین‌های مردمی علیه سفر هرتزوگ تحت عنوان «عادی‌سازی خیانت است»، حمایت کرده اند.

در این پیوند، فعالان و کاربران شبکه اجتماعی توئیتر با راه اندازی هشتگ #فلسطین و نه به اسرائیل کمپینی علیه سفر رئیس رژیم اشغالگر صهیونیستی به بحرین راه اندازی کرده اند. جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و کاربران با انتشار توییت‌هایی در حساب کاربری خود خواستار شرکت در این کمپین به منظور مقابله با حضور صهیونیست‌ها در خاک بحرین شده اند.

همین اعتراض‌های گسترده مردم بحرین و ترس صهیونیست‌ها از تهدید شدن هرتزوگ توسط فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که دستگاه امنیت داخلی رژیم اسرائیل موسوم به «شاباک» خواستار افزایش تدابیر امینتی در جریان این سفر شود. هرتزوگ قرار است امروز (یکشنبه ۴ دسامبر) به عنوان اولین رئیس در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی به دعوت «حمد بن عیسی آل خلیفه» حاکم بحرین به این کشور سفر کند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به فعالیت گسترده کمپین‌های مردمی مخالف سفر رئیس این رژیم به بحرین به یکی از اعلامیه‌ها اشاره کرد که تصویری از هرتزوگ را نشان می‌داد که بر روی صورت وی علامت عبور ممنوع با پس زمینه آتش نقش بسته و بر روی آن نوشته شده است: «مردم بحرین به جنایتکار خوش آمد نمی‌گویند». همچنین بر روی اعلامیه‌های دیگری که مردم بحرین به هنگام برگزاری اعتراض‌های خیابانی در دست دارند، عبارت‌های «هر گونه عادی‌سازی خیانت است» و «به بحرین نیا» نوشته شده است.

سایت صهیونیستی «زمان» نیز نوشت که پس از افزایش درخواست‌های مردمی برای لغو سفر هرتزوگ و حتی تهدیدات علیه او، تصمیم بر این شد که «شاباک» امنیت سفر هرتزوگ را تقویت کند.

آنچه در ورزشگاه‌های قطر در حمایت تماشاگران از مسئله فلسطین و بایکوت خبرنگاران صهیونیست اتفاق می‌افتند و آنچه در بحرین این روز‌ها شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد که توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تنها جوهری بر روی کاغذ است و چنین توافقنامه‌های مرده‌ای نمی‌توانند از صهیونیست‌ها و حکام وابسته به آن‌ها در خلیج فارس محافظت کنند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار