کاظمی قمی مطرح کرد؛

فعالیت دستگاه جاسوسی آمریکا در افغانستان/ کنترل آمریکا بر حریم هوایی افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: دستگاه جاسوسی آمریکا همچنان در افغانستان فعال است و این کشور هنوز بر حریم هوایی افغانستان کنترل دارند.
کد خبر: ۵۵۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 05December 2022

فعالیت دستگاه جاسوسی آمریکا در افغانستان/ کنترل آمریکا بر حریم هوایی افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی صف اول، اظهار داشت: دستگاه جاسوسی آمریکا همچنان در افغانستان فعال است. این کشور هنوز بر حریم هوایی افغانستان کنترل دارند.

کاظمی قمی افزود: آمریکایی‌ها به شدت در بازی روانی در این یک سال و چند ماه تلاش کردند جنگ‌های قومی - مذهبی راه بیندازند. این کشور با متحدانش مانند انگلیس و برخی کشور‌های عربی تلاش می‌کنند امروز یک فضای بی اعتمادی بین طالبان و جمهوری اسلامی ایران برای درگیری شکل دهند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: آمریکای متکبر به دنبال منافع ملت‌ها نیست. این کشور نمی‌گذارد در کشورهایی، چون افغانستان دولت قوی شکل گیرد. بی ثباتی و هرج و مرج همان چیزی بود که آمریکا می‌خواست تا ثابت کند نبود ما موجب عدم ثبات در افغانستان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مردم افغانستان و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است و این سیاست تبیین شده است. حمایت یعنی کمک به مردم افغانستان و اگر مردم افغانستان از این سیاست منتفع شوند، ایران هم منتفع می‌شود.

کاظمی قمی اضافه کرد: کاری که ایران در این مدت انجام داد، کمک به مهار تروریسم، کاهش مهاجران و ایجاد همگرایی منطقه‌ای در حوزه مبارزه با تروریسم و تشکیل دولت مردمی در افغانستان بود. ایران نخستین حکومتی بود که بر تشکیل دولت مردمی از همه اقوام در افغانستان تاکید کرد تا دولت با ثبات قدرتمندی شکل بگیرد تا بتواند هم به مردم خود کمک کند و هم نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع گفت‌وگوی افغان - افغان را مطرح کرد، چون تنها راه از بین رفتن تروریسم و رسیدن به ثبات از مسیر شکل گیری دولت مردمی می‌داند. کار ایران نه مداخله گری بلکه ایجاد امنیت و ثبات است موضوعی که اقناع جامعه جهانی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار