مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران مطرح کرد؛

بررسی پرونده ۱۵۰۰ متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی

رضایی از بررسی پرونده یک هزار و ۵۰۰ متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی در هشت‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 05December 2022

بررسی پرونده ۱۵۰۰ متقاضی شرکت در کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری دهمین کمیسیون پزشکی متقاضیان تعیین درصد که در ساختمان شهدای مدافع حرم بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز پرونده ۱۲۰ ایثارگر استان تهران توسط یک تیم تخصصی شامل ۱۲ نفر از پزشکان مختصص اعصاب و روان، پوست و مو، گوش و حلق و بینی، چشم، داخلی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپد و یک دبیر، بررسی و برای آن‌ها درصد جانبازی تعیین شد.

رضایی ادامه داد: شرکت در کمیسیون پزشکی برای ایثارگران شهرستان‌های استان تهران به‌روز شده و در کوتاه‌ترین زمان، پرونده آن‌ها بررسی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در هشت‌ ماهه نخست امسال پرونده یک هزار و ۵۰۰ ایثارگر متقاضی تعیین درصد جانبازی در شهرستان‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور رأی شد که از این تعداد، نزدیک به ۴۰۰ مورد مربوط به کمیسیون «حق پرستاری» است.

رضایی بیان کرد: عمده درخواست ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان مربوط به هزینه‌های بستری و تأمین تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: روند ارائه خدمات بیمه‌ای به ایثارگران استان رو به بهبود است و با نشست‌های مشترک با مدیران بیمه طرف قرارداد و نیز مسئولان بهداشت و درمان ستاد مرکز، تلاش کردیم تا رضایت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا را افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران همچنین با قدردانی از ایثار و حماسه‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب با وضعیت فعلی ایثارگران تاکید کرد و گفت: شرایط سنی و نوع خدماتی که امروز والدین شهیدان و جانبازان ما باید دریافت کنند متفاوت است و امروز نیازسنجی دریافت خدمات درمانی در مجموعه بنیاد با اولویت انجام می‌شود.

وی در پایان با تبریک روز پرستار خطاب به همسران جانبازان نیز گفت: صدای خس‌خس نفس‌های جانباز شیمیایی، درد و سختی‌های ناشی از جراحات جانبازان نخاعی و پریشانی و بی‌قراری‌های جانبازان اعصاب و روان را هیچ پرستاری به‌جز همسران این عزیران درک نکردند؛ شما همسران جانبازان در پاداش حماسه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس شریک هستید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار