کارشناس مذهبی:

ارتقای سواد رسانه‌ای پیروزی در جهاد تبیین را رقم می‌زند

حجت‌الاسلام «حسین‌زاده» گفت: در شرایطی که دشمن با بهره‌گیری از فضای مجازی به دنبال القا تحلیل‌های نادرست به مردم است باید مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با جهاد تبیین و روشنگری، سواد رسانه‌ای باید تک‌تک‌ افراد جامعه ارتقا پیدا کند تا جامعه از لغزش و انحراف در امان بماند.
کد خبر: ۵۵۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 05December 2022

به گزارش دفاع‌‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت جمعی از زائران سومین حرم اهل‌بیت (ع) در اقدام تروریستی عناصر تکفیری، مراسم گرامیداشت سه دانش‌آموز این حادثه شهیدان «محمدرضا کشاورز» دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان، «آرشام سرایداران» دانش‌آموز پایه پنجم دبستان و «علی‌اصغر لری گویینی» دانش‌آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان باعنوان «رفیق شهیدم» با حضور نوجوانان مشهدی در در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم، یاد و خاطره این شهدای دانش‌آموز را گرامی داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام «محمدتقی حسین‌زاده» مذهبی ابتدا به تبیین مقام شهید پرداخت و اظهار داشت: شهید به دنبال بندگی واقعی است و هیچ دلبستگی و علاقه‌ای به دنیا ندارد.

وی افزود: شهدا لبیک یا حسین (ع) را به شکل واقعی به تصویر کشیدند و معنا کردند، لبیک یا حسین (ع) به معنای احیای سنت‌های پیامبر (ص)، بی‌طرف نبودن در فتنه‌ها، کوشیدن در راه امام حسین (ع)، محبوب شدن در راه خدا و احیای فرهنگ عاشوراست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دشمن در عرصه نظامی از قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران واهمه دارد، اما متأسفانه در فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه‌ای و ترویج تحلیل‌های نادرست، دشمن با تمام قوا مشغول فعالیت است و اهداف خود را دنبال می‌کند.

حسین‌زاده تأکيد کرد: در چنین شرایطی ضروری است مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، با جهاد تبیین و روشنگری، سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم تا جامعه از لغزش و انحراف در امان بماند.

شعرخوانی، اجرای سرود، قرائت قطعنامه در محکومیت اغتشاشات از دیگر بخش‌های گردهمایی دانش‌آموزان در حرم مطهر رضوی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها