مشاور موزه آرایی:

موزه دفاع مقدس زنجان با طراحی تالار مختلف موزه‌آرایی می‌شود

«خداداد» در نخستین جلسه موزه‌آرایی موزه دفاع مقدس استان زنجان گفت: موزه دفاع مقدس زنجان با طراحی تالار مختلف موزه‌آرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ - 05December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «آرش خداداد» مشاور و طراح موزه‌آرایی در نخستین جلسه امور محتوایی و موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان که با حضور گروه مشاوران و کارشناسان امور مهندسی و یادمان‌‌های بنیاد حفظ آثار و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان زنجان واقع در سایت گاوازنگ شهر زنجان قرار داشته و دید خوبی به شهر دارد.

طراح موزه‌آرایی با اشاره به اینکه ۱۰ سال پیش مشاوره این موزه به ما داده شده بود، عنوان کرد: در این میان موزه مدتی به دست سایر مشاوران سپرده شد ولی بار دیگر موزه آرایی به ما تحویل داده شد. این مجموعه فضای بصری مناسبی دارد. این موضوع اجازه می‌دهد در زمینه موزه‌آرایی به راحتی اقدام کرد. برخی موزه‌آرایی‌ها خطی و برخی متفاوت است.

وی با بیان اینکه روایتگری‌های مختلفی در موزه آرایی وجود دارد، خاطر نشان کرد: برخی روایت‌ها یکپارچه و برخی روایت‌ها مجرد و جداگانه است. در برخی موزه‌ها خود مجموعه روایت‌گری می‌کند. در موزه جنگ و عقبه تاریخی رویدادهای مربوط به استان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تالار وصیت‌نامه، انقلاب، آغاز جنگ‌، عملیات‌ها، شهدای شاخص، عملیات شاخص از بخش‌های این موزه خواهد بود، خاطر نشان کرد باید در موزه ر‌وایت‌های زنده و پویا داشته باشیم. روایت نیزار، غواصان، جانبازان و زنجان پس از جنگ نیز بخش‌های دیگر مجموعه موزه دفاع مقدس زنجان است.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس گنجینه فرهنگی برای استان خواهد بود، بیان کرد: باید از افراد دارای تجربه و شاهدان عینی برای پربار شدن موزه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه قرار است قسمت اداری این موزه دفاع مقدس در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد گفت: تلاش مجموعه نهادهای استان استفاده از ظرفیت‌ها برای تسریع در افتتاح و تکمیل این مجموعه است. باید موزه آرایی‌ها به نحوی باشد که پویا بوده و موجب تمایل بیشتر مردم برای حضور در مجموعه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار