فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

جامعه علمی باید در حد اعلا برای کشور نقش‌آفرینی کنند

سردار آتانی گفت: توقع مردم و نظام از جامعه علمی این است که در حد اعلا برای کشور و خاکشان نقش‌آفرین باشند. همچنان که موفقیت‌های گذشته و فعلی و آینده این جامعه علمی مایه افتخار همه ملت است.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ - 05December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، اختتامیه پانزدهمین دوره لیگ علمی پایا استان قزوین و تجلیل از دانش آموزان شرکت کننده در این لیگ باحضور سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، «نقی سیاهکالی مرادی» مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، سرهنگ «رسولی فر» مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین در مجتمع لاله قزوین برگزار شد.

سردار آتانی در این مراسم اظهار داشت: امروز برای تحلیل دانشگاه و دانشجو همه به پاخواستند. عده ای می خواهند از این منظر استفاده شخصی نمایند و عده ای نیز برای تحلیل حقیقی دانشجو و علم به پاخواستند.

وی با اشاره به روز ۱۶ آذرماه مصادف با روز دانشجو در تقویم ملی ایران اسلامی گفت: امروز ۱۶ آذر است و تاریخی است که دانشجویان ما را پای آمریکایی ها ذبح کردند. این تاریخ کشور ماست که طی سال های پیش از انقلاب اتفاق افتاده است در حالی که حتی خانواده این عزیزان نتوانستند حق طلبی از خون به ناحق ریخته فرزندان خود داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اطهار کرد: امروز همان آمریکا و همان ملت ایران وجود دارند. اما دیگر دانشجو زیر پای آمریکا نیست بلکه در قله موفقیت و اقتدار ایستاده است. امروز دانشجو و دانشگاه با حفظ خط قرمز های انقلاب، تصمیم ساز و موثر است چرا که حقیقت و میدان عمل را به روی فرزندان حقیقی و صاحبان این ملت گشودند و وسط میدان آمدند. ما موفقیت های زیادی را با فرزندان خودمان به دست آوردیم.

سردار آتانی عنوان کرد: بیش از سه میلیون دانشجویی با افتخار در حال تحصیل هستند. ما پیش از مقطع دانشگاه، دانشجو داریم. همین فرزندان نخبه و تیزهوش دانش آموز که به موفقیت های علمی، فرهنگی و ادبی و ورزشی دست می یابند پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می کنند و همین کلاس های علمی همچون یک دانشگاه است.

وی افزود: مهم این است که به یکدیگر اعتماد و باور داشتیم و ما به ساده ترین شکل ممکن جانمان را فدای شما فرزندان ایران می کنیم. مراقب باشیم که دشمن ما را سرگرم دعوا و اختلاف نکند. این خواسته دشمن است. روزگاری در زمان پدر و پسر پهلوی، ملت را سرگرم فروش نفت کرده بودند و در حالی که دنیا در حال پیشرفت بود، ملت ایران را از پیشرفت عقب نگه داشتند. اما ما انقلاب کردیم و قله های پیشرفت را تصرف کردیم هرچند که خیلی قله های دیگر را برای پیشرفت باید تصرف کنیم چرا که ملت ایران این شایستگی را دارد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: بوعلی سیناهای ما امروز نیز می توانند بر قله های دانش جهان بدرخشند. باید استعدادهای آنها شناسایی و ظرفیت های آنها حمایت شود. در حالیکه در آمریکا برای حقوق بیشتر مردان نسبت به زنان در مسابقات قانون وضع می کنند اما این سند ماندگار کشور و انقلاب ماست که در سخت ترین شرایط این بود که قانون برابری حاکم است.

سردار آتانی اضافه کرد: بیش از هفت هزار دانشمند هسته ای با میانگین سنی ۲۷ سال، امروز اقتدار علمی و آبرویی ایران اسلامی هستند و شما دانش آموزان نخبه جزیی از آنها هستید و لازم است که خودتان نیز برای معرفی این نخبگی در جامعه تلاش کنید. دنیای امروز، دنیای دروغ است. ما دعوای پشت پرده و دروغ جلوی دوربین های کشورها را می دانیم. آنها به خودشان رحم نمی کنند پس چگونه برای جوانان ما دل می سوزانند و برای بزرگنمایی این دلسوزی دروغ، تمام ظرفیت رسانه ای دنیا را پای کار آوردند.

وی ادامه داد: امروز فضای وحشتناک اقتصادی در دنیای غرب، زندگی را برای ساکنین آن کشورها سخت و غیرممکن کرده است در حالی که مالیات های سنگینی برای آنها وجود دارد. اینها خیرخواه جوانان کشور ما نیستند. بلکه خیرخواه این کشور همیشه در روزهای انقلاب، روزهای سخت جنگ، روزهای سازندگی، فتح قله های علمی جوانان عزیز بوده اند و امروز این مقطع نورانی کشور به دستان شما فتح می شود و تاریخ قضاوت خواهد کرد. کسی خفتگانی را که با لگد دشمن بیدار شدند را تمجید نمی کند همچنان که در تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان مواردی داشته ایم.

سردار آتانی در ادامه بیان کرد: بارزترین شخصیت علمی کشور که می تواند الگوی ما باشد شهید «مصطفی چمران» است. چمران از یک مناظره عقل عشقی از ساوه ایران تا آمریکا و نصر و لبنان و فلسطین و وزیر دفاع و چذابه و شهادتش، دارای شخصیتی است که نشان می دهد برای تمام برهه های زندگی اش جنگیده است. چمران یک مسیر است که در عالم فکر و تصور خود برای رسیدن به اهداف خود جنگیده است و تا لحظه خداحافظی با خانواده اش نیز در حال یک مناظره حقیقی درون خود است و این روزها شهید چمران می تواند بهترین الگو برای پایان اختلافاتی باشد که امروز به وجود آمده است.

وی افزود: وقتی شهید چمران به پاوه رفت، برای حسن نیت رفت‌. آنهایی که امروز این تاریخ دقیق انقلاب را وارونه جلوه می دهند، به خوبی می دانند که چمران نماینده امام راحل بود و برای حسن نیت رفت که به کومله و دموکرات بگوید از جان مردم مظلوم چه می خواهند تا با هم به گفتگو بپردازند اما کومله و دموکرات او را محاصره کردند. شخصی با این تراز علمی، این اندازه فداکاری برای مردم عزیز داشته است و به فرموده مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان؛«از دانشگاه و دانشجو تصورمان این است که این تجدد و سنت در اوجش می شود چمران.»

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: توقع مردم و نظام از جامعه علمی این است که در حد اعلا برای کشور و خاکشان نقش آفرین باشند. همچنان که موفقیت های گذشته و فعلی و آینده این جامعه علمی مایه افتخار همه ملت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها