رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

مقابله با تهدیدات انسان‌ساخت نیازمند بهره‌گیری از فناوری روز است

سردار «جلالی» گفت: ضروری است با تکیه بر دانش و فناوری روز که در این خصوص دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی که نقش راهبردی و تعیین کننده‌ای دارند، در مقابل تهدیدات انسان‌ساخت دشمنان ایستادگی کرد.  
کد خبر: ۵۵۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ - 05December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (دوشنبه) در نشست هم‌اندیشی با اساتید، روسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه تبریز و فعالان عرصه پدافند غیرعامل در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف اصلی سازمان پدافند غیر عامل اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل متولی بحث تهدیدات انسان‌ساخت است و هدف اصلی آن تشخیص و شناسایی انواع تهدیدها و مهم‌ترین وظیفه آن شناسایی، رصد، پایش، تشخیص و مقابله با انواع تهدیدات دشمن علیه مردم است.

وی در ادامه در تحلیل ساختار انواع تهدیدها با اشاره به تهدیدات طبیعی و تهدیدات انسان‌ساخت گفت: در تهدیدات انسان‌ساخت ما با مولفه و ماهیت انسان و فناوری و تکنولوژی سرو کار داریم که راهبرد آن خصومت و دشمنی است و به دلیل تهدیدات سیال، پویا و نوآوری آن ما باید همیشه و در همه حال با مسلط شدن به دانش روز این حوزه آماده مقابله با این نوع تهدیدات دشمنان باشیم.   

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با رویکرد و راهبرد گذشته نمی‌توان در مقابله با انواع تهدیدات انسان‌ساخت دشمنان علیه کشورمان مقابله کرد، بنابراین ضروری است با تکیه بر دانش و فناوری روز که در این خصوص دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی که نقش راهبردی و تعیین کننده‌ای دارند در مقابل این تهدیدها ایستادگی کرد.  

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند طراحی مدل و الگوی برای مقابله و دفاع جامع از تهدیدات انسان‌ساخت داریم، یادآور شد: در کشورمان و به ویژه در دانشگاه‌های کشورمان ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد که با ساماندهی و برنامه‌ریزی می‌توان در زمینه پیشبرد و اهداف سازمان پدافند غیرعامل کشور گام.های موثری برداشت.

«عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تقدیر از حضور و بازدید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از بخش‌های مختلف مراکز علمی و صنعتی استان گفت: ما باید در دانشگاه‌ها در حوزه‌های علوم انسانی و علوم طبیعی با توجه به دانش روز بیش از این‌ها تلاش کنیم. 

وی تصریح کرد: پیشتازی در حوزه علوم انسانی موجب آرامش جامعه و پیشگامی در حوزه تولید علوم طبیعی موجب آسایش و رفاه جامعه است و از این رو ضروری است در دانشگاه‌ها بیش از گذشته به هر دو حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امروزه دشمن در جنگ ترکیبی نقاط قوت و پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف را هدف قرار داده است، یادآور شد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران باید در حوزه علوم انسانی و تعلیم و تربیت بیش از این‌ها در دانشگاه‌ها، نهاد خانواده و دیگر دستگاه‌های متولی کار صورت گیرد که به نظر می‌رسد در گذشته به این بخش کم‌توجهی شده است.

«خرم» با بیان اینکه امروزه دشمن به دنبال کاهش تاب‌آوری و ناامید کردن ملت ایران است، خاطر نشان کرد: دشمن امروز اعتقاد، اعتماد و امید مردم را هدف قرار داده که برای داشتن ایران قوی و با اقتدار توجه و داشتن این سه مولفه لازم و ضرری است. 

وی افزود: دشمن به دنبال تضعیف توان داخلی و پیشرفت کشورمان در بخش‌های مختلف است که باید مراقب تهدیدهای آن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار