صنعاء:

امارات بساط خود را از جزیره سقطری جمع کند

معاون وزیر خارجه یمن تأکید کرد که امارات به همراه مزدوران خود باید مقدمات تخلیه و خروج از جزیره سقطری را فراهم کند.
کد خبر: ۵۵۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ - 05December 2022

امارات بساط خود را از جزیره سقطری جمع کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت نجات ملی یمن، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، به امارات عربی متحده درباره حضور غیرقانونی نیرو‌های این کشور در جزیره «سقطری» یمن هشدار داد.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «امارات باید مقدمات تخلیه و خروج [از جزیره سقطری] را فراهم کند».

العزی همچنین تأکید کرد که سقطری در قلب ۴۰ میلیون یمنی جای دارد. ناظران بر این باورند که این پیام نشانگر هشداری است که هر لحظه امکان دارد نیرو‌های یمنی با حمله به متجاوزان اماراتی آن را عملی کنند.

 ارتش یمن پیش از این هم تهدید‌های خود درباره حمایت از منابع و حاکمیت خود را با حمله به بندر الضبه در حضرموت (شرق یمن) ثابت کرد و اجازه نداد نفتکش‌های خارجی بتوانند نفت این کشور را غارت کنند.

ساکنان سقطری، ماه گذشته، نیز خبر دادند که پهپاد‌های ناشناسی بر فراز آسمان سقطری پرواز می‌کرده‌اند و سامانه پدافندی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هم نتوانست این پهپاد‌ها را سرنگون کنند. این برای نخستین بار بود که از زمان اشغال سقطری توسط ائتلاف متجاوز، این پهپاد‌ها در این منطقه پرواز کرده بودند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار