قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

گلزار شهدای بهشت رضا با بارش اولین برف جلوه دیگری پیدا کرد.
کد خبر: ۵۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ - 06December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، گلزار شهدای بهشت رضا در دهه ۶۰ میزبان پیکر مطهر بیش از ۵ هزار شهید نیروهای مسلح، بسیج، جهاد سازندگی، مجاهدین عراقی و افغانستانی و همچنین شهدای گمنام دفاع مقدس و همچنین شهدای ترور و شهدای کمیته انقلاب اسلامی بود.

شهیدان «محمود کاوه»، «عبدالحسین برونسی»، «ولی‌الله چراغچی»، «محمدحسن نظرنژاد»، «نورعلی شوشتری»، «رجبعلی محمدزاده»، «جلیل محدثی‌فر»، «علی‌اصغر حسینی محراب»، «ابراهیم شریفی»، «سیدعلی ابراهیمی»، «مهدی فرودی» از جمله فرماندهانی هستند که پیکر مطهرشان در گلزار شهدای بهشت رضا آرام گرفته‌ است.

باقی‌مانده‌ پیکرهای غیرقابل‌شناسایی ۲۷ تن از شهدای عاشورای ۱۳۷۳ حرم رضوی در بهشت رضا در قطعه شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌ است.

با تحولات سوریه و شکل‌گیری تیپ فاطمیون برای دفاع از حرم آل‌الله که بعد از مدتی استعداد آن به لشکر ارتقا یافت توسط مجاهدان افغانستانی، تدفین پیکر مطهر شهدای مدافع حرم این لشکر از جمله شهید «علیرضا توسلی» فرمانده این لشکر و «رضا بخشی» جانشین این شهید والامقام و دیگر شهدای افغانستانی این لشکر و همچنین شهدای ایرانی مدافع حرم لشکر فاطمیون از جمله «محمدجواد محمدی»، «مرتضی عطایی»، «حسین حریری»، «مصطفی عارفی»، «حسین محرابی»، «رضا سنجرانی» و برادران «مصطفی و مجتبی بختی» در قطعه شهدا معنویت بهشت رضا را دوچندان کرده است.

پیکر تعدادی از حجاج، حج تمتع ۱۳۹۴ که در فاجعه منا به فیض شهادت نائل آمدند در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضا آرام گرفته‌اند.

شهدای مرزبانی و فراجا، شهدای خدمت، شهدای آتشنشانی، شهدای مدافع سلامت و شهدای امنیت زینت‌بخش گلزار شهدای بهشت رضا هستند.

گلزار شهدای بهشت رضا به‌عنوان قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین که سمبل جهاد، مقاومت و شهادت فرستادگان حضرت رضا (ع) در طول حیات انقلاب اسلامی است، با بارش اولین برف در مشهد جلوه دیگری پیدا کرد و به زائران مزار این دلسوختگان واصل حال و هوایی دیگر بخشید.

تصاویر زیر بخشی از این زیبایی را روایت می‌کند.

قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

قطعه‌ای از بهشت خدا در زمین+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار