سرلشکر سلامی:

فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌های سپاه توسعه یافته است

فرمانده کل سپاه گفت: فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌ها و نیرو‌های ما بر پایه دانش، بینش و انگیزه فرزندان این سرزمین بزرگ که به پرچم کشورمان وفادارند، توسعه یافته است.
کد خبر: ۵۵۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 06December 2022

سرلشکر سلامی: فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌های سپاه توسعه یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جنگ بخش واقعی و حیاتی یک جامعه است که می‌تواند نقطه اعتلای یک ملت یا گسست ملت‌ها باشد.

سردار سلامی افزود: جنگ نقطه فروپاشی یک ملت تلقی می‌شود و می‌توان آن را پیچیده‌ترین و علمی‌ترین رخداد بشر دانست؛ زیرا تمام علوم اعم از علوم سیاسی و بین‌الملل برای شناخت آرایش‌های سیاسی صحنه، دانستن علم ژئوپولتیک، جغرافیای سیاسی، جامعه‌شناسی، حقوق، روان‌شناسی و روان‌شناسی سیاسی در مدیریت جنگ نقش بسیار مهمی دارد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: جغرافیای سیاسی برای طراحان جنگ بسیار مهم است؛ چون بدون آن اداره جنگ در مسایل راهبردی ممکن نیست؛ مانند نقش خلیج فارس در دفاع مقدس و تأثیر آن بر تحولات اقتصاد جنگ تا تحولات میدانی جنگ.

وی اضافه کرد: در واقع همان‌گونه که دانستن جامعه‌شناسی یکی از علوم پیش‌نیاز برای طراحی عملیات یا عملیات روانی است، روان‌شناسی اجتماعی یعنی اینکه حس مقاومت مردم چگونه تقویت می‌شود نیز در کنار علوم دقیقه در جنگ تأثیرگذار هستند.

سرلشکر سلامی افزود: اما واقعیت این است که نمی‌توان جنگ را با علومِ از قبل دانسته شده اداره کرد؛ نمی‌توان با کلیشه‌هایی جنگ را در هیچ سطحی اداره کرد؛ جنگ محل تکرار نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و دانش‌ها نیست، اما آنچه باعث می‌شود که غافلگیری تکرار شود، ظهور نوآوری‌هایی است که دشمن تاکنون آن‌ها را تجربه نکرده است.

وی با بیان‌ اینکه جنگ، ترکیبی از ایمان، خلاقیت، دانش و فناوری است، گفت: وقتی ما عملیات در طریق‌القدس توانستیم مسیری را برای دور‌ زدن دشمن آن هم زیر دید اطلاعاتی آن‌ها ایجاد کنیم تا به واسطه آن، عقبه دشمن مورد حمله قرار گیرد، این یعنی فروپاشی نظام مدیریت و فرماندهی دشمن؛ این مهم زمانی روی می‌دهد که دانش جنگ همراه با ایمان باشد.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: چنانچه قلب‌ها نلرزند، گام‌ها تثبیت می‌شود که تثبیت آن باعث می‌شود طراحان، عملیات‌هایی مانند بیت‌المقدس، کربلای پنج و والفجر هشت را طراحی کنند.

سردار سلامی عنوان کرد: اکنون فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌ها و نیرو‌های ما بر پایه دانش، بینش و انگیزه فرزندان این سرزمین بزرگ که به پرچم کشورمان وفادارند، توسعه یافته است که درخشش آن‌ها را در عرصه‌های مختلف می‌بینید؛ البته این تجهیزات را برای شکست دادن قدرت‌های استکباری انباشته کرده‌ایم و مطمئن هستیم که این ملت به برکت داشتن رهبری عظیم‌الشأن، مکتب اسلامی و جوانان، بزرگ، عزیز و سرافراز خواهد ماند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها