نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بازگشت آرامش و امنیت به سوریه هدف اصلی نشست‌های آستانه

رحیمی جهان‌آبادی گفت: بازگشت آرامش و ثبات به سوریه و آزادسازی بخش‌هایی از این کشور نتیجه هماهنگی‌های نشست آستانه است.
کد خبر: ۵۵۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 06December 2022

بازگشت آرامش و امنیت به سوریه هدف اصلی نشست‌های آستانه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تاثیر نشست‌های مشترک ایران، روسیه و ترکیه در آستانه، اظهار داشت: بازگشت آرامش و امنیت به سوریه هدف اصلی برگزاری نشست‌های آستانه بوده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات در جنگ داعش در نشست‌های آستانه هماهنگی شد، مطرح کرد: بر این اساس شاهد آزادسازی مناطق مختلف در سوریه بوده ایم.

وی با بیان اینکه پس از نابودی داعش و تروریست ها، امروزه موضوع پیامد‌های پساداعش و مداخلات رژیم صهیونیستی، گروه‌های تجزیه طلب و ... مطرح است، ادامه داد: طی چند ماه گذشته شاهد حملات نظامی و همچنین دست درازی به منابع سوریه هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس نشست آستانه که با حضور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود می‌تواند هماهنگ کننده انجام اقدامات مشترک باشد تا امور مربوط به این کشور اعم از مبارزه با تجزیه طلب‌ها و ... ساماندهی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش شود امروزه شاهد اعمال برخی تحریم‌های یکجانبه و مغایر با حقوق بین الملل علیه سوریه هستیم که این نشست‌ها می‌تواند راهکار‌هایی را برای خنثی سازی آن‌ها ارائه کند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار