سازمان حج و زیارت؛

هنوز از 15 حاجی ایرانی خبری نیست

شاید دولت‌های دیگر روی این موضوع‌ تا این حد حساسیت نداشتند، اما ما ایرانیان و شیعیان برای جنازه جانباختگان‌مان احترام قائلیم.
کد خبر: ۵۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ - 27October 2015

هنوز از 15 حاجی ایرانی خبری نیست

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، غلام عباس ارباب خالص، نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در گفتوگویی، درباره پیگیریهایی که وزارت امور خارجه درخصوص مفقودان انجام داده است، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت، وزارت بهداشت و درمان و سرکنسولگری ایران در جده پیگیر وضعیت مفقودان هستند.

 
وی خاطرنشان کرد: قراربراین شده است که برای شناسایی هویت مفقودان حادثه منا آزمایش DNA از خانوادههای مفقودان گرفته و به جده ارسال شود و انشاءالله به زودی وضعیت آنان مشخص شود.
 
 
به گزارش ایسنا، نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: درباره وضعیت این مفقودان چیزی مشخص نیست و نمیتوان هیچ احتمال قوی را مطرح کرد. آنچه که مشخص است از دست دادن زمان است. اساسا سیستم اداری سعودی تنبل است.
 
 
ارباب خالص با تاکید بر اینکه مشخص شدن وضعیت مفقودان و تحویل اجساد جانباختگان حادثه منا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود، افزود: شاید دولتهای دیگر روی این موضوع تا این حد حساسیت نداشتند، اما ما ایرانیان و شیعیان برای جنازه جانباختگانمان احترام قائلیم. امیدواریم وضعیت مفقودان استان هر چه زودتر مشخص شود.

 
نظر شما
پربیننده ها