نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حضرت فاطمه (س) الگوی زن مسلمان در عرصه‌های مختلف زندگی است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسب زن مسلمان برای ورود به صحنه سیاست، کار و تلاش و ایفای نقش فعال در جامعه همراه با تحصیل، عبادت و تربیت فرزندان صالح است.
کد خبر: ۵۶۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ - 06December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، امروز (سه‌شنبه) در آیین رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) با ویژگی‌های منحصربه فرد خود نشان دادند که زنان نیز می‌توانند به عنوان افرادی ارزشمند در جامعه حضور یافته و تأثیرگذار شوند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسب زن مسلمان برای ورود به صحنه سیاست، کار و تلاش و ایفای نقش فعال در جامعه همراه با تحصیل، عبادت و تربیت فرزندان صالح است.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» خطاب به مدیران و مسئولان فرهنگی شهر گفت: باید در کار فرهنگی چند اصل مهم همچون دوری از اسراف و هزینه‌های بیجا، انجام کارهای ماندگار و پایدار همچون سوگواره بزرگ فاطمی، ایفای نقش در تغییر مثبت فرهنگ جامعه، توجه به محتوا در نمادهای فرهنگی و دقت در هزینه‌کرد از بیت‌المال را سرلوحه کار خود کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: ترویج نماز، ترویج و ترغیب ازدواج باید اولویت کاری برنامه فرهنگی مدیران شهری باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اخلاص در کار فرهنگی برای حصول نتیجه مطلوب نیز گفت: پرهیز از کارهای تکراری و حرکت به سمت جلو و اقدامات ابتکاری و ابداعی در حوزه فرهنگ باید جزء اولویت کاری مدیران فرهنگی شهر باشد.

بنابر این گزارش، سوگواره بزرگ فاطمی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در هشت محور اصلی سلسله همایش‌های بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آیینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی و در قالب‌های همایش و سخنرانی، تئاتر و نمایش‌های آیین، کتابت خط و خوشنویسی، کارگاه نقاشی با حضور یکی از اساتید بنام کشور، مسابقه عکاسی با مشارکت مردم، نمایشگاه‌های فاطمی، تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و مذهبی با مضامین اهل بیت و حضرت زهرا(س) و شعر و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها