نماینده ولی فقیه در استان فارس:

آتش زدن قرآن و مسجد در اغتشاشات، تکرار حوادث کربلا و صدر اسلام است

آیت‌الله «دژکام» گفت: اقدام اغتشاشگران در آتش زدن قرآن، مساجد و حوزه‌‌های علمیه ادامه مسیر کسانی است که درب منزل حضرت زهرا (س) و خیمه‌گاه حسین(ع) را آتش زدند.
کد خبر: ۵۶۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ - 06December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر امروز 15 آذر در گردهمایی خادمان مواکب شیراز با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: اقدام اغتشاشگران در آتش زدن قرآن، مساجد و حوزه‌‌های علمیه ادامه مسیر کسانی است که درب منزل حضرت زهرا (س) و خیمه‌گاه حسین را آتش زدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابتدا گفت: گروه‌های مردمی و هیئات مذهبی و خادمان مواکب فاطمی با همتی عالی که نشان‌دهنده جاری بودن بصیرت فاطمی در سومین حرم اهل بیت (ع) است برای برگزاری سوگواری ایام فاطمیه و همچنین مراسم شهدای حرم سنگ تمام بگذارند.

امام جمعه شیراز گفت: برای داشتن بصیرت باید به دخت نبی اکرم(ص) حضرت زهرا (س) متوسل شویم و این بصیرت لازمه ظهور منجی عالم بشریت است و جهاد تبیین با نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در حرمی شهید شدند که صاحب حرم هم شهید و هم غریب بوده افزود: جهان تشیع بدهکارامین ولایت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) است زیرا در معرفی حجت هشتم امانت‌داری و همت کرد و آقایی و مردانگی را به اوج خود رساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که طی آن تعدادی از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند گفت: اگر در کوچه و خیابان‌ها، امنیت ادامه‌دهندگان راه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را سلب می‌کنند، مسئله تازه‌ای نیست و برای این مسئله هم غم به دل خود راه نمی‌دهیم زیرا می‌دانیم مسیرمان در طول ۱۲۰۰ سالی که از شهادت حضرت شاهچراغ (ع) می‌گذرد، همین بوده و در این مسیر هم شهدای زیادی تقدیم شده و خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر ۱۴۳ روحانی اعم از مجتهد و طلبه شهید شده‌اند و این مسیر راهی نیست که برای ما ناشناخته باشد و گمان کنیم مسئله تازه‌ای می‌خواهد اتفاق افتد و دشمنان گمان می‌کنند کوکتول مولوتوف پرت می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد و ما را از این مسیر بازمی‌دارند؟

وی با اشاره به عکس درب آتش‌زده منزل حضرت زهرا (س) که در بنرهای مواکب فاطمی از آن استفاده شده افزود: تبیینی بالاتر از این عکس نیست و همین یک عکس کافی است که بدانیم در کجا قرار داریم و اگر امروز اغتشاشگران درب حوزه علمیه منصوریه را آتش می‌زنند، بدانند که ادامه دهنده مسیر کسانی هستند که درب منزل حضرت زهرا (س) را آتش زدند.

آیت‌الله دژکام ضمن تأکید مجدد بر اینکه خادمان امام زمان (عج) روضه‌خوان‌های حضرت زهرا (س) هستند و از هیچ چیزی هراس ندارند و ایرانی‌ها همواره پای حق بوده‌اند خاطرنشان کرد: اغتشاشگرانی که به دنبال آتش زدن مسجد و حوزه علمیه و قرآن هستند پا در مسیر ابن ملجم مرادی گذاشته‌اند.

وی افزود: مگر کسانی که در کربلا خیمه اهل بیت (ع) را آتش زدند چه کسانی بودند، این‌ها امروز هم پیدایشان شده است و مسجد و قرآن آتش می‌زنند.

امام جمعه شیراز افزود: آن روز درب خانه حضرت زهرا (س) و بعد از آن خیمه‌های اهل بیت (ع) را در کربلا را آتش زدند و امروز خادمان اهل بیت (ع) در عرصه مجاهدت هستند و بزرگ‌ترین جهاد تبیین را به راه انداخته‌اند و هرکسی که از این مسیر با قلم یا قدمی حمایت کند، جهاد تبیین را حمایت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها