پیکر مطهر دو شهید گمنام مهمان مردم خراسان جنوبی می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام از طریق فرودگاه بیرجند به این استان کویری وارد می شود.
کد خبر: ۵۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ - 28October 2015

پیکر مطهر دو شهید گمنام مهمان مردم خراسان جنوبی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سرهنگ علی قاسمی ظهر دیرزو سه شنبه 5 آبان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام فردا ساعت 7 صبح با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و جانبازان از طریق فرودگاه بیرجند به این استان کویری وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری مراسم استقبال از این شهیدان والامقام در فرودگاه، پیکر مطهر آنها به معراج شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان منتقل می شود، افزود: بر اساس درخواست مسئولان و مردم شهرهای خوسف، درمیان، نهبندان و قاین، پیکر مطهر این شهیدان به منظور تجدید میثاق و وداع به این شهرها نیز منتقل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: ورود پیکر مطهر این دو شهید همزمان با 6 آبان ماه انجام می شود و تدفین آنها در دانشگاه پیام نور بیرجند همزمان با 10 آبان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم وداع پرشور مردم بیرجند با این شهیدان صبح یک شنبه 10 آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در محل محبان الزهرا شهر بیرجند همراه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی برگزار می شود و پس از مراسم تشییع شهدا به سمت میدان ابوذر برگزار می شود.

قاسمی با اشاره به جزییات پیکر این دو شهید گمنام گفت: یکی از این شهیدان والا مقام در سن 18 سالگی و دراسفندماه 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از شهیدان نیز جوانی 16 ساله است که در اسفندماه 1363 در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 106 شهید گمنام در استان خراسان جنوبی مدفون هستند، یادآور شد: با خاکسپاری این دو شهید گمنام، 108 شهید در 35 نقطه مدفون خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه تربت پاک شهیدان میقات مخلصین است، یادآور شد: مکان هایی که شهیدان گمنام مدفون هستند، اماکن مقدسی هستند که باید در آنجا کارهای فرهنگی انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها