معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تدوین تاریخ شفاهی خیرین مدرسه ساز

«جان‌نثاری» گفت: خیرین مدرسه‌ساز جهادگرانی هستند که وارد میدان علم شده‌اند از این رو ضروری است تاریخ شفاهی مدرسه‌سازی تدوین شود.
کد خبر: ۵۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ - 07December 2022

خیرین مدرسه ساز جهادگرانی هستند که با مال خود به میدان جهاد آمده اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان امروز (چهارشنبه) در نشست بررسی فرایند برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان  اصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز که شروع امر مدرسه سازی در استان است، اظهار داشت: جشنواره‌ها باید انگیزه‌ای برای حضور موثر و موتور محرکی برای خیرین در آینده باشند. البته بایستی نیم‌نگاهی به گذشته و دستاوردهای قبلی این حوزه داشته باشیم. بنابراین برنامه‌ریزی برای جشنواره به نحوی باشد که مسیر فعالیت آینده را استفاده از تجربیات گذشته روشن کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: برای انجام کارهای بزرگ از جمله جشنواره خیرین مدرسه ساز باید همه استان بسیج شوند. در این میان جهت برگزاری شایسته جشنواره حضور موثر صداوسیما، شهرداری و ... ضروری است.

جان‌نثاری با بیان اینکه اگر خیرین مدرسه‌ساز نباشند نمی‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد، مطرح کرد: برخی امور خیر لحظه‌ای هستند اما مدرسه‌سازی امری دائمی است و جوهره وجودی جامعه را به همگان نشان می‌دهد. همانگونه که جوهره وجودی و ایمانی مردم ما در دوران دفاع مقدس و مبارزه با ویروس کرونا نمایان شد با مدرسه‌سازی و کار خیر جوهره وجودی جامعه به صورت دائمی و پایدار در جامعه نقش می‌بندد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه علم و تربیت از مولفه‌های اساسی کشور است، یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز جهادگرانی هستند که با مال خود به میدان جهاد آمده‌اند؛ از این رو ضروری است تاریخ شفاهی مدرسه‌سازی تدوین شود. خروجی جشنواره خیرین مدرسه ساز باید تولیدات مکتوب، سند و فیلم‌های مستند در حوزه معرفی خیرین باشد. ایثار و گذشت مردم ما زبانزد است و باید به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مدرسه سازی و حضور خیرین استان ما در کشور سرآمد است گفت: جشنواره بایستی این افتخارات و صفات پسندیده را برجسته کند تا برنامه‌های این حوزه برای جامعه خیرین مدرسه ساز منجر به رویش شود. امروز در جامعه نیاز است که یاد خیرین را زنده نگه داریم. استاندار اصفهان آماده حمایت همه جانبه در برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها