بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به مناسبت روز دانشجو؛

«روز دانشجو» یادآور مبارزه در برابر استبداد و استعمار است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان» ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر «روز دانشجو»، این روز را یادآور مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار و سرآغاز مرگ برآمریکا و نماد استکبار ستیزی و استعمار ستیزی دانشجویان دانست.
کد خبر: ۵۶۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 07December 2022

«روز دانشجو» یادآور مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر «روز دانشجو» و تبریک این روز به همه تلاشگران عرصه علم و دانش خصوصاً دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته، این روز را سرآغاز مرگ بر آمریکا و نماد استکبارستیزی و استعمارستیزی دانشجویان دانست.

در این بیانیه آمده است:

روز دانشجو یادآور مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار است. آنانی که مطالبه‌گری و آرمان خواهی را گفتمان اصلی خویش قرار دادند و با نگاهی تیزبین و عزمی راسخ، منشا تحول‌های بزرگی شدند و همگام با جامعه در مسیر دستیابی به اهداف والای خود گام برداشتند.

‎شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره‌ی دانشجویانی بو در جریان اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به پا خواسته و سینه‌ی خود را آماج گلوله‌های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

امروز و پس از گذشت بیش از هفت دهه از آن تاریخ، دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرمان مقام عظمای ولایت، راه پر افتخار این شهیدان را ادامه داده و استکبار ستیزی رادر اولویت برنامه‌های خویش و اعتلای استقلال قرار دهند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه جهاد علمی و ۱۰۰ شهید دانشجوی گیلان، فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را به همه تلاشگران عرصه علم و دانش خصوصاً دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان گیلان تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات همگی این عزیزان را در راه فتح قلل رفیع علم و دانش و رشد و بالندگی ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت داریم.

در شرایط حساس کنونی دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی‌های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی در راستای لبیک بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه‌ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش باز می‌دارد، اجتناب نمایند و در این راستا نسبت به نقش آفرینی فعال و پویا و حل مسائل و مطالبه گری از مسئولان در چارچوب‌های مشخص و تعریف شده حرکت کرده و از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی رسانه‌ای استکبار جهانی هوشمندانه عمل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار