استاندار چهارمحال و بختیاری:

زبان هنر تاثیرگذارترین زبانی که در ذهن‌ها می‌ماند

«حیدری» گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است و زبان هنر تاثیرگذارترین زبانی که در ذهن‌ها می‌ماند.
کد خبر: ۵۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 07December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری ‌امروز در اختتامیه اولین جشنواره عکس خدمت در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره این است که بتوانیم از نوجوانان، جوانان و هنرمندان صیانت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها فرصتی برای آن است که هنرمندان هنر خود را به نمایش بگذارند و شناخته شوند، افزود: این توانمندی را جوانان و نوجوانان دارند تا با ذوق سرشار خود بتوانند از هنر خود در مسیر درست استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده از هنر و هنرمندان برای بیان آرمان‌های انقلاب، امیدآفرینی و اعتمادسازی بین مردم است.

حیدری گفت: برگزاری جشنواره‌های هنری فرصتی فراهم می‌کند تا زمینه فعالیت هنرمندان به ویژه آن‌هایی که تعهد دارند فراهم شود، دانستن حق مردم است که بدانند مسئولان چه می‌کنند و جشنواره‌هایی همچون جشنواره عکس خدمت این فرصت را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است، زبان هنر تاثیرگذارترین زبان‌ها است که در ذهن‌ها می‌ماند و هنر اثرگذار و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت در هنر‌های مختلف ازجمله فیلم، نقاشی، تئاتر، عکس و... اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد، عنوان کرد: همدلی و هم افزایی هنرمندان پبشکسوت، نسل گذشته و نسل‌های جدید به‌واسطه هنر امکان پذیر است.

حیدری با تاکید بر اینکه هنرمندان و هنر بصری نقش موثری در انعکاس وقایع و دستاورد‌ها دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان در به تصویر کشیدن خلاقانه ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری به کشور می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی گفت: برگزاری جشنواره عکس خدمت می‌تواند به کشور تعمیم داده شود تا به عنوان یک فرصت خدمات نظام، دولت و خدمت‌گذاران بیان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای مثال می‌توان به بحث قطعی آب شهرکرد و تلاش‌ها برای اتصال آب را اشاره کرد که خدمتگزاران مردم حتی سه شیفت مشغول به کار بودند و برخی از تکنسین‌ها در لوله‌های انتقال آب به خواب می‌رفتند.

حیدری تاکید کرد: اثر یک عکس می‌تواند از ساعت‌ها سخنرانی بیشتر باشد، لازمه هنر به‌ویژه عکاسی صبر و حوصله زیادی است.

وی متذکر شد: کشور ایران تمدن بزرگ و اصیلی دارد و می‌توان با زبان هنر به ویژه عکاسی این قدمت تاریخی و زیبایی‌های کشور را به تصویر کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها