دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر تهرانی تجلیل شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مراسم تکریم از دانشجویان نخبه و سرآمد بر حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تأکید کرد.
کد خبر: ۵۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 07December 2022

انشجویان نخبه شاهد و ایثارگر تهرانی تجلیل شدند/ حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در آیین تکریم دانشجویان نخبه و ایثارگر شهرستان‌های تهران که با حضور جمعی از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر در سالن شهدای ترور برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان؛ تحصیل علم، اخلاق و روحیه‌ انقلابی در کنار مطالبه‌گری از مسئولان را از ویژگی‌های مهم یک دانشجوی تراز انقلاب دانست و اظهار داشت: اساس نامگذاری روز دانشجو بر مبنای استکبارستیزی و روحیه انقلابی دانشجویان است و امروز سنگر دانش و پیشرفت کشور در اختیار شما دانشجویان است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های مختلف دفاعی کشور شاهد حماسه‌آفرینی‌های دانشجویانی بود که نسبت به شناخت و معرفت زمانه یک گام جلوتر از سایر افراد بودند، تصریح کرد: شما دانشجویان نخبه از نسل پدرانی هستید که مرز‌های این کشور با جانفشانی‌های ایشان از دست بدخواهان این نظام مصون ماند و امروز نیز شما با تولید علم و رفع موانع در راستای توسعه کشور تلاش جهادگونه می‌کنید.

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها از دوران هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک گنجینه نفیس یاد کردند و امروز یک وظیفه مهم صاحبان قلم و اندیشه و شما دانشجویان تبیین همین حماسه‌ها و نمونه‌های ایثار اجتماعی در کشور و در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است. مجموعه بنیاد از طرح‌های پژوهشی و مرتبط با ایثار اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حمایت می‌کند.

رضایی در ادامه نقش ستاد شاهد دانشجویی را در پایش و ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان مهم برشمرد و گفت: احیای نقش ستاد شاهد در پیگیری امور مربوط به دانشجویان ایثارگر باید بیش‌از گذشته و با جدیت دنبال شود و این مهم در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در پایان با قدردانی از تلاش دانشجویان ایثارگر در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور بر حرکت در مسیر شهیدان و تحقق بیانیه‌ گام دوم انقلاب در حوزه علم و فن‌آوری در کشور تأکید کرد.
بر اساس این گزارش ۴۰ نفر از دانشجویان نخبه ایثارگر در شهرستان‌های استان تهران در مراسم روز دانشجو شرکت کردند و هرکدام به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در ابتدای این نشست طاهره تبیریی سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گزارشی از وضعیت آموزش عالی و دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه کرد.

در پایان این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از دانشجویان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها