بیانیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت روز دانشجو؛

امروز بر بلندای تاریخ این سرزمین، پرچم شهدای دانشجو در اهتزاز است

سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت ۱۶ آذر و گرامیداشت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ - 07December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

شصت و پنج سال پیش و تنها بعد از ۳ ماه از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان فاتح این کودتای ننگین برای اعلام حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم پهلوی وارد ایران شد و دولت کودتا هم به منظور ابراز مراتب سرسپردگی خود به آمریکا تمام برنامه‌ریزی‌ها را برای یک استقبال باشکوه ترتیب داده بود.

اما آنچه در محاسبات آن دولت نامشروع و آمریکای جهانخوار دیده نشده بود؛ روحیه عزت طلب و مدافع استقلال دانشجوی ایرانی بود و همین روحیه در روز ۱۶ آذر از حنجره دانشجویان دانشگاه تهران فریاد زده شد و سه دانشجوی مبارز شهیدان «بزرگ نیا»، «قندچی» و «شریعت رضوی» در دانشکده فنی دانشگاه تهران به ضرب گلوله ماموران دولت کودتا در خون خود غلطیدند و جرعه شهادت نوشیدند.

از آن تاریخ تا امروز ملت قدرشناس ایران همیشه یاد این فرزندان شهید خود را گرامی داشته و در همه برهه‌های حساس تاریخ معاصر و هر گاه عزت و استقلال کشور عزیزمان در تهدید بود؛ همان روحیه عزت طلب و مدافع استقلال کشورمان را از تهدید رهانیده است.

در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه حیات پرافتخار نظام اسلامی و در مواقف حساسی مانند دفاع مقدس، جهاد علمی، ترویج فرهنگ اسلامی و غیره، همیشه «دانشجوی مسلمان ایرانی» در خط مقدم بوده و نشان داده است که خون و یاد همیشه جاوید شهدای ۱۶ اذر هیچگاه فرو ننشسته و تضعیف نشده است.

در بخش دیگری از این بیانیه، ضمن قدردانی از قاطبه اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان که با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه مرزبندی داشته و بین نقد عالمانه و اعتراضات قانونی با هنجارشکنی و همنوایی با دشمنان تاریخی ایران اسلامی تفکیک قائل شده اند، آمده است: روز دانشجوی امسال می تواند نقطه عطفی در نمایش بلوغ فکری و سیاسی جریان اصیل دانشجویی باشد. 

روز دانشجو نماد بیداری، استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عینیت بخشیدن به آرمان های فرهنگی و آزادی خواهی ملت ایران در مسیر تعالی و رشد تاریخی خود بوده‌است. در این مسیر، جنبش اصیل دانشجویی همواره از تعیین کننده ترین مولفه های این جریان در مبارزات استقلال طلبانه و آزادی خواهانه مردم کشورمان به شمار می رفته است؛ جنبشی که به اساتید متعهد کشور اتکا داشته و این تلفیق جبهه استاد و دانشجو در پرتو اسلام انقلابی و فقه پیشرو توانسته است در دهه های اخیر خط مقدم مقاومت آگاهانه در برابر گونه های مختلف استعمار را سامان دهد.

امروز نیز پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب و مبارزات نیروهای انقلاب، دوران دفاع مقدس، پیچ های تاریخی در مقابله با فتنه‌های دشمنان، بر بلندای هر یک از مراکز دانشگاهی این سرزمین، پرچم سرخی در اهتزاز است که در آن نام هزاران شهید دانشجو و استاد از نسل قندچی، بزرگ‌نیا و و شریعت رضوی تا شهدایی مانند احمدی روشن، شهریاری، آرمان علی وردی، دانیال رضازاده و حسن زینال زاده می‌درخشد.

روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و همه شهدای دفاع از عزت و سربلندی ملت مسلمان ایران؛ «دانشجوی مسلمان ایرانی» را به بازخوانی تاریخ پرافتخار مبارزات ضد استکباری ملت بزرگ ایران به منظور تقویت و تعمیق روحیه ضد استکباری در این قشر پویا و پیشرو فرا می‌خواند و امیداوریم فرزندان عزیزمان در سنگر دانشگاه، همگی مشمول تفضلات الهی و منظور نظر حضرت بقیةالله ارواحنافداه بوده و در راه تعالی کشور و ناامیدسازی دشمنان؛ ثابت قدم، موفق و پیروز باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار