معاون امور مجلس رئیس جمهور:

بیش از ۶۰۰ هزار معلم از طرح رتبه‌بندی معلمان بهره‌مند شدند

«حسینی» نهایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان را از دستاورد‌های دولت ذکر کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ هزار معلم از این طرح بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۶۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ - 07December 2022

بیش از ۶۰۰ هزار معلم از طرح رتبه بندی معلمان بهره مند شدندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهور عصر امروز در همایش استانی روز دانشجو در دانشگاه بابلسر با گرامیداشت روز دانشجو و با اشاره به تأثیرگذاری فضای مجازی و نداشتن سواد رسانه‌ای لازم اظهار داشت: برخی مسائل مطرح شده در فضای مجازی پایه و اساسی ندارد.

وی با اشاره به موضوع انتشار بولتن‌های خاص و محرمانه ادامه داد: یک نفر بر اساس شنیده‌ها و شایعات و حرف و حدیث‌ها چیز‌هایی نوشته و به دست بی‌بی‌سی و اینترنشنال و‌... افتاده و آن را به عنوان نکات قطعی می‌پندارند که نظر فلان شخصیت و فردی چنین چیزی است در حالی که این نوشته‌ها ناشی از شنیده‌ها و شایعات شخصی بوده ‌و نمی‌تواند مبنای درستی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت کنونی در بیش از ۵۰ دانشگاه حضور یافتم، اضافه کرد: در حوادث اخیر مسائل و حرف‌های دانشجویان را شنیدیم و رئیس جمهور نیز بیش از رؤسای گذشته به حرف‌های دانشجویی اعتقاد دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از خام فروشی تولیدات گفت: اگر کالا‌هایی نظیر سنگ‌های مرمر و‌... را خام فروشی نکنیم درآمد‌های هنگفتی برای ما خواهد داشت.

وی با گرامیداشت روز دانشجو با عنوان اینکه برخی‌ها با مغلطه عنوان می‌کنند مقصر رویارویی ایران و آمریکا ایران بود آن را نادرست دانست و ابراز داشت: این رویارویی به ۶۹ سال قبل برمی‌گردد و آمریکایی‌ها می‌خواستند همه چیز در سلطه آن‌ها باشند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشجویان با تاریخ آشنا شوند تا جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر دشمن تلاش می‌کرد که نسبت به پرچم، سرزمین و ارزش‌های خود بیگانه و دلبسته دیگرانی شویم که به ما ظلم کردند.

حسینی افزود: دولت کنونی پاسخگو بوده و نقدونظرها، انتقاد و پیشنهادات را می‌شنود و اشکالات در کار باشد رفع و ابهامات را پاسخ می‌دهد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به اجرای ۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت: دولت جهت گیری اقتصادی خوبی را در پیش گرفته ‌و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی تعطیل و راکد از جمله سیاست‌ها است.

حسینی نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان را از دیگر دستاورد‌های دولت ذکر کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ هزار معلم از این طرح بهره‌مند شدند و ۲۰۰ هزار معلم باقی مانده که کارهایشان در دست اقدام است.

وی درباره ضرر وارده به کسب و کار‌های اینترنتی گفت: در مدتی شاهد بودیم که اینستاگرام، واتساب و... اقدام به تحریک و آموزش نظامی می‌کردند و وقتی فضایی ناامن شود باید آن را بست.

این مسئول تقویت مراکز علم و فناوری و تقویت آن را در استان‌ها لازم دانست و عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید از ایده‌های فناورانه حمایت کنند.

حسینی به تهیه طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس به عنوان اولین نفر این طرح را امضا کرد و به این طرح اعتقاد وجود دارد و شفافیت در دستور کار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و سبب می‌شود تا انضباط بیشتری حاکم باشد.

حسینی بیان داشت: درباره حذف ارز ترجیهی و هدفمند کردن یارانه‌ها با آنکه اختلاف نظر‌هایی وجود داشت، اما پس از تصویب همه اعضای دولت از آن حمایت کردند و دولت تمام توان را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار گرفته است و اقدامات گذشته سبب تورم ۶۰ درصدی و بیکاری روزافزون شده است و تلاش می‌کنیم وضعیت متحول شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اظهار اینکه وضع موجود مطلوب نیست و باید از آن عبور کرد، خاطرنشان کرد: دولت در همه حوزه‌ها طرح و برنامه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان، افزایش ۵۷ درصدی حقوق معلمان و سرمایه گذاری طرح‌های جدید نیازمند منابع است، بیان داشت: کار‌های بزرگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از مشکلات مردم بی‌خبر نیستیم، کاهش بارندگی ۱۰ ساله و خشکسالی را سبب بروز مشکلاتی در کشور دانست و گفت: در حوادث اخیر شاهد افتتاح پروژه آبرسانی در لرستان بودیم و در همدان و جای جای کشور طرح‌ها در دست اقدام است.

حسینی درباره وعده دولت برای تأمین مسکن علت رفتن و استعفای رستم قاسمی را ابتلای به بیماری ذکر کرد و ادامه داد: به جای وی یک جوان باانگیزه جایگزین شد و آقای بذرپاش در دیوان محاسبات نیز عملکرد خوبی داشتند و امیدواریم وعده رئیس جمهور درباره مسکن عملیاتی شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تلفیقی از جوانان و پیشکسوتان را بهره گرفته است، در پاسخ به منسجم نبودن تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: دولت از ابتدا اقدام به تشکیل قرارگاه اقتصادی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار