امام جمعه موقت تهران در نشست جهاد تبیین تاکید کرد؛

«جهادتبیین» به معنای شفافیت، روشنگری، هدایت و سعادت است

آیت الله «صدیقی» گفت: «جهاد تبیین» به معنای شفافیت، روشنگری، هدایت و سعادت است و انبیای الهی آمدند تا بشر را از ظلمت و جهل رها کرده و با نور معنویت روشن کنند و به بشر، نشانی کمال، جمال و هستی مطلق را ارائه کنند.
کد خبر: ۵۶۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ - 07December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران امروز چهارشنبه در ویژه برنامه دهه فاطمیه اول با موضوع «جهاد تبیین» که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد اظهار داشت: «تبیین» به معنای شفافیت، روشنگری، هدایت و سعادت است و انبیای الهی آمدند تا بشر را از ظلمت و جهل رها کرده و با نور معنویت روشن کنند و به بشر، نشانی کمال، جمال و هستی مطلق را ارائه کنند.

امام جمعه موقت تهران ابتدا بیان کرد: رسالت پیامبران بر این اصل بود که در اعماق وجود بشر نورافشانی کنند و بشر را به اصل خود که همان روح واحد، خداوند متعال است، هدایت کنند.

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: انبیا آمدند تا بشر خودش را بشناسد و با بزرگترین دشمنش که خودش است و با بزرگترین دوستش که خداست، آشنا کنند و به خدا برسد و این کار انبیا «تبیین» است.

این روحانی و مجتهد شیعه در پایان گفت: آغاز تبیین انبیا برای بشر این است که انسان به اینکه «چیست» و «کیست» پی ببرد و سرانجام بداند که سزاوار بهشت است و در مسیر رسیدن به این هدف تلاش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار