هیأت تحریر‌الشام به‌دنبال حمله به پایگاه «حمیمیم» است

مرکز روسی آشتی سوریه اعلام کرد که شبه نظامیان سوری در حال طراحی حمله پهپادی به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه هستند.
کد خبر: ۵۶۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 08December 2022

هیات تحریر الشام بدنبال حمله به پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز روسی آشتی سوریه هشدار داد که برخی گروه‌های مسلح غیرقانونی به دنبال انجام تحرکات خطرناک هستند. سرلشکر «اولگ یگوروف»، معاون مرکز روسیه برای آشتی در سوریه، گفت: «شبه نظامیان مسلح سوری با استفاده از پهپاد‌ها و سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه در حال طراحی حمله به پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم هستند.»

بر اساس گزارش‌های دریافتی به مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم، شبه‌نظامیان وابسته به گروه تروریستی هیات تحریرالشام قصد دارند به پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم حمله کنند. مقام ارشد نظامی روسیه همچنین گفت: تررویست‌ها به دنبال استفاده از پهپاد‌ها با قابلیت برد گسترده هستند.

به گفته یگوروف، قرار است این حملات از مناطق اوبین، کفر دین، قایقون و کابانه واقع در منطقه کوهستانی استان لاذقیه در منطقه کاهش تنش ادلب انجام شود.

اولگ یگوروف همچنین خاطرنشان کرد: «مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه از فرماندهان گروه‌های مسلح غیرقانونی می‌خواهد که از تحرکات خطرناک دست بردارند و در مسیر حل و فصل مسالمت‌آمیز حرکت کنند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها