نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

«جهاد دانشگاهی» نهادی قابل اعتماد برای تبدیل علم به ثروت است

حجت‌الاسلام «علیدادی‌ سلیمانی» با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای قابل اعتماد است که می‌تواند شخصیت‌های مختلف را پای کار آورد، گفت: این نهاد یکی از سردمداران عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تبدیل علم به ثروت است.
کد خبر: ۵۶۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ - 08December 2022

جهاددانشگاهی نهادی قابل اعتماد برای تبدیل علم به ثروت است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در دیدار با «حسن مسلمی‌نائینی» رئیس ‌جهاد دانشگاهی کشور، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کرمان از مجموعه‌های فعال استان است و امیدواریم این سفر در افزایش و به ثمر رساندن این فعالیت‌‌ها کمک کند.

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» با اشاره به وجود زمینه رشد علم و پیشرفت، ثروت‌های خدادادی و وجود چهره‌های فرهیخته و دانشمند و نسل جوان باانگیزه، افزود: با وجود تمام این ظرفیت‌ها متأسفانه رابطه رشد علمی و میدان عملیاتی خیلی قابل دفاع نیست؛ زیرا علم زمانی ارزشمند است که در اختیار مراکز صنعتی قرار بگیرد؛ اما در این زمینه پیشرفت قابل توجهی صورت نگرفته است.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا به‌دنبال وصل علم و ثروت است و خود نیز در این زمینه میدان‌داری می‌کند. این نهاد به‌جای توصیه وارد عمل شده و میدان‌های عملیاتی کار را باز می‌کند. امیداوریم این نهاد انقلابی دانشگاه‌های مهم و شاخص کشور را با خود همراه کند و با تعامل با بنگاه‌های اقتصادی ثمره علم را نشان ‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر میدان عملیاتی به‌دست دانشمندان کشور سپرده شود، رشد و پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود، گفت: نیاز است این آشتی بین علم و ثروت برقرار شود و جهاددانشگاهی می‌تواند این جریان را شکل دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای قابل اعتماد است که می‌تواند شخصیت‌های مختلف را پای کار آورد، افزود: این نهاد یکی از سردمداران عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تبدیل علم به ثروت است.

رئیس ‌جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهاد مولود انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد اقدامات خود را از صفر شروع کرد؛ اما اکنون بالغ بر ۱۰۰ مرکز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و... در این نهاد فعالیت دارد که بعضی از آن‌ها به‌ویژه فعالیت پژوهشکده رویان در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور نمونه است.

وی افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حال رشد و پیشرفت است و در مسائل مختلف پزشکی، فناوری، مهندسی و... اقدامات نمونه‌‌ای انجام می‌شود که تنها در چند کشور در جهان در حال انجام است.

مسلمی‌نائینی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه افکارسنجی که به‌صورت دقیق انجام شده و در شناخت شهرها و استان‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان کرمان در بعضی موضوعات از جمله معدن به‌صورت ویژه ورود کرده‌ است؛ همچنین در علوم پزشکی نیز دستاوردهای خوبی دارد.

رئیس ‌جهاد دانشگاهی به اقدامات این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای حضور دانشجویان در مناطق محروم و برگزاری اردوهای جهادی از طریق سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار