اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

آثار زنده‌یاد «قره‌باغی» در حافظه ملت مبارز ایران ماندگار خواهد بود

در پیام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به‌مناسبت درگذشت «اسفندیار قره‌باغی» آمده است: آثار جاودانه این نغمه خوان بزرگ انقلاب برای همیشه در حافظه تاریخی مردم سلحشور و مبارز ایران ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 09December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور پیامی درگذشت «اسفندیار قره‌باغی» هنرمند انقلاب اسلامی را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: 

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت هنرمند مکتبی و متعهد به انقلاب و نظام اسلامی زنده‌یاد استاد «اسفندیار قره‌باغی»، موجب تاسف و تألم خاطر فراوان گردید.

زنده‌یاد استاد «قره‌باغی» را می‌توان از انقلابی ایران اسلامی دانست که در طول بیش از نیم قرن فعالیت، همواره برای نهضت امام خمینی (ره) و مکتب الهی که بدان باور داشت، خواند و سرود و با نوای گرم و رسای خود آرمان‌های بلند ملت ایران همچون استقلال، آزادی، استکبارستیزی و مقاومت را به گویاترین شکل به گوش جهانیان رساند.

آثار جاودانه این نغمه‌خوان بزرگ انقلاب، از جمله «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «انقلاب انسان‌ساز ما»، «پیروزی خون»، «دلیر جبهه‌های جنگ» و ... بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد که برای همیشه در حافظه تاریخی مردم سلحشور و مبارز ایران ماندگار خواهد بود.

شاخصه برجسته استاد قره‌باغی عزیز، وفاداری ابدی او بر عهد خود با امام راحل و شهیدان گلگون کفن بود که موجب گردید علی‌رغم تلاش بی‌حاصل بدخواهان و معاندان با صراحت و جسارت تمام پایبندی‌اش به مسیر انقلاب را ابراز کند و هرگز در این راه عقب ننشیند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی فقدان این هنرمند پیشکسوت تبریزی را به جامعه فرهنگ و هنر کشور و همه دوستداران وی به‌ویژه هنرمندان گرامی استان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی را مسئلت می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار