امام جمعه کرمانشاه:

مردم کشورمان پایبند به انقلاب و آرمان های آمام هستند

آیت الله «علما» گفت: استقامت و ایستادگی ملت مسلمان ایران در برابر دشمنان از جمله آمریکای مستکبر نشان داده است که مردم کشورمان با وجود مشکلات اقتصادی همچنان پایبند به انقلاب و آرمان های آمام (ره) هستند.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ - 09December 2022

مردم کشورمان پایبند به انقلاب و آرمان های آمام هستند به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به استقامت و ایستادگی ملت مسلمان ایران در برابر دشمنان از جمله آمریکای مستکبر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم کشورمان با وجود مشکلات اقتصادی همچنان پایبند به انقلاب و آرمان های آمام (ره) هستند.

وی به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان ما به خصوص آمریکا به شدت از قدرت نظامی و موشک های ایران اسلامی هراس دارند.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به نامگذاری ۱۹ آذر به عنوان روز حقوق بشر از سوی سازمان ملل، تصریح کرد: امروز آمریکا در حالی سردمدار حقوق بشر شده اما خودش به آن پایبند نیست و موضوع حقوق بشر به ابزاری در دست آمریکا تبدیل شده و سازمان ملل هم در این راستا هیچ کار است.

آیت الله علما همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هدایت فرهنگی کشور را بر عهده گیرد و مسائل را حل کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه خداوند بالاترین کمالات را برای زنان قرار داده و در این راستا حضرت صدیقه کبری(س) را محور قرار داده است، تاکید کرد که چنین تفکری که زنان محور همه خیرات و برکات زن هستند باید بر دنیا حاکم شود.

آیت الله علما با بیان اینکه حضرت زهرا (س) ۱۱ فرزند تربیت کردند که محوریت هستی را بدست گرفته اند، گفت: رسول اکرم(ص)، حضرت زهرا (س) را ام ابیها نامیدند و حضرت علی(ع) در آسمان و زمین همتایی نداشت و با آن جایگاه از حضرت زهرا(س) تجلیل می کرد.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۸ آذر سالروز معرفی عراق به عنوان متجاوز جنگی در زمان حکومت صدام توسط سازمان ملل و روز آغاز انتفاضه نخست مردم فلسطین علیه اسرائیل افزود: حکومتهای مسلمان می دانند که ملت های دنیا همراه با مردم فلسطین هستند و پرچم آن ها را نگه می دارند.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با تاکید بر انس هرچه بیشتر مردم با مساجد و احکام اسلامی از خانواده ها خواست فرزندانشان را بیشتر با مسجد آشنا کنند.

آیت الله علما همچنین بر انس مردم با قرآن کریم نیز تاکید کرد و افزود: قرآن کتاب هدایت ما مسلمانان و رمز سعادت دنیوی و اخروی ماست و باید بیشتر با این کتاب آسمانی انس بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها