امام جمعه همدان:

فریاد در برابر ناحقی وظیفه شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: وظیفه شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س)، فریاد زدن در جایی است که حق، ناحق تضییع می‌شود.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ - 09December 2022

فریاد در برابر ناحقی وظیفه شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: در سیره حضرت زهرا (س) بین سیاست و دیانت ارتباط دو طرفه وجود داشت و برای پیوند دین و سیاست حضرت فاطمه (س) در صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در خطبه فدک، حاکمیت ولی خدا در جامعه را مطرح کردند، افزود: سیاست در اسلام یعنی تدبیر وحیانی و عقلانی در جامعه، نه قدرت طلبی و سلطه جویی.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: در خطبه فدک، حضرت زهرا (س) هشدار دادند که حذف امیرالمومنین (ع) به عنوان نماد دین از عرصه سیاست و ولایت، برای جامعه خسارت بار است.

وی با بیان اینکه از اصول دیگر خطبه فدکیه، قاطعیت حضرت فاطمه (س) در برابر مستکبران و دفاع از حق بود، تصریح کرد: امروز وظیفه شاگردان مکتب حضرت زهرا (س)، فریاد زدن در جایی است که حق، ناحق تضییع می‌شود.

امام جمعه همدان عنوان کرد: امروز این سوال باید پاسخ داده شود که اغتشاشات اخیر برای کشور چه آورده‌ای داشته است؟در این ایام در کنار وارد آمدن آسیب به بیت المال و ضربه به امنیت و اقتصاد کشور، مطالبات به حق مردم نیز به حاشیه رفت.

وی تصریح کرد: با اغتشاشات و آشوب نه تنها مشکل کشور برطرف نمی‌شود که بیشتر نیز می‌شود. غالب مردم در شرایط گذشته آسیب دیدند.

حجت‌الاسلام شعبانی با تاکید بر ابنکه امروز لازم است در محیط‌های دانشگاهی و علمی فضای آزاد اندیشی و اظهار نظر دانشجویان ایجاد شود، گفت: کرسی آزاد اندیشی به عنوان مطالبه جدی رهبر انقلاب اسلامی در دستور کار متولیان قرار گیرد.

وی در پایان بر حفظ هنجارهای اجتماعی و دینی تاکید کرد و گفت: شاهد هستیم اکثریت جامعه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی و دینی حساس هستند و تقید دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها