امام جمعه شاهرود:

جامعه با داشتن سواد رسانه‌ای دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارد

«امینی» گفت: جامعه با داشتن سواد رسانه‌ای دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارد، ارتقای سواد رسانه‌ای موجب می‌شود از زمینی که دشمن فراهم کرده است، به نفع منافع ملی کشور خود بهره ببریم.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 09December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: بیشتر مردم از فضای مجازی برای کسب خبر استفاده می‌کنند که اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، به راحتی تحت تأثیر دشمنان قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه جامعه با داشتن سواد رسانه‌ای دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارد، ابراز داشت: ارتقای سواد رسانه‌ای موجب می‌شود از زمینی که دشمن فراهم کرده است، به نفع منافع ملی کشور خود بهره ببریم.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه ملت ایران با هر سلیقه‌ای امروز یک صدا امنیت و آرامش می‌خواهد، اظهار داشت: فتنه‌گران بشنوند مردم یک صدا تمامیت ارضی مرزهای کشور را می‌خواهند و این امر با اتحاد و همدلی ایجاد می‌شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه برخی افراد در حوادث اخیر تحلیل‌های دشمن پسند داشتند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب برخی افراد غرب گرا حل مشکلات مردم را پناه آوردن به دامان غرب می دانستند و رابطه با شرق را سم‌پاشی می‌کنند، این عده خود را نماینده و صدای ملت می‌دانند و چشم از دیدن جماعت‌ها، راهپیمایی‌ها و گروه‌های جهادی بسته‌اند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران داخلی با سم‌پاشی و بازی در زمین دشمن به آشوب‌گران آدرس غلط می‌دهند، ابراز داشت: این افراد بیمار سیاسی هستند و با شعارهای دشمن پسند در جامعه بیماری خود را به دیگران سرایت می‌دهند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: (قاطبه) بیشتر ملت ایران حتی آنهایی که از روی جهل در اغتشاشات شرکت کردند، رهبر معظم انقلاب اسلامی را نماینده اصلی، بلندگو و صدای رسای خود می‌دانند.

خطیب جمعه شاهرود صدای مردم را ندای مقام معظم رهبری خواند و افزود: عزت و استقلال کشور صدای مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و کسی که غیر از این می‌گوید در زمین دشمن بازی می‌کند.

به گفته وی، بارها در نماز جمعه اعتراض‌های مردم را به گوش مسوولان به منظور رسیدگی رسانده‌ایم و در این خصوص اقدام‌های مناسبی انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم، کسبه و بازاریان ناامنی را نمی‌پسندند، ابراز داشت: نوجوانان بسیجی مظلومانه در این اغتشاشات جان باختند و صدای مردم در این زمینه بلند است، اما برخی نمی‌خواهند این صدا را بشنوند.

حجت الاسلام امینی به آمار و اطلاعات دستگیر شدگان اغتشاشات اشاره کرد و گفت: این افراد بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن داشتند که بر اساس اظهاراتشان از فضای مجازی به هیجان آمده بودند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه رسانه‌های استکباری این دوره از آشوب‌گری را دوره جنبش زنان می‌نامند، تصریح کرد: بر اساس آمار تنها ۱۱ درصد از اغتشاشگران زن بودند که این امر خلاف ادعای رسانه‌های غربی را ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد از دستگیرشدگان مدرک تحصیلی زیر دیپلم داشتند، افزود: ۱۹ درصد از آنها دانشجو و دانش‌آموز بودند و کمتر از یک درصد از جمعیت دستگیرشده به مذهب عقیده داشتند.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در کشور قطر اشاره کرد و گفت: یکی از اهدافی که برخی از کشورهای عربی و اسلامی داشتند عادی سازی ارتباط با رژیم جعلی صهیونیستی در قالب جام جهانی فوتبال در کشور مسلمان قطر بود که در این راستا ناکام ماندند.

حجت الاسلام امینی به برد تیم کشور مراکش اشاره کرد و افزود: بازیکنان مراکش پرچم کشورشان و فلسطین را در جایی که می‌خواستند روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنند به اهتزاز در آوردند که با این کار منظور صدها سخنرانی در این زمینه را بیان کردند.

وی به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و ابراز داشت: درس مهمی که فاطمیون از آن حضرت می‌گیرند این است که در حین مظلومیت و مهجوریت، با جان و آبرویش از حق دفاع کرد.

امام جمعه شاهرود به بیان اینکه در آستانه فرارسیدن فصل زمستان هستیم، تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف گاز باید در دستور کار قرار گیرد تا همه مردم از این نعمت بهره‌مند شوند و با مصرف بهینه در استمرار فعالیت مراکز و بنگاه‌های تولیدی سهیم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار