مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

هویت زدایی از دانشگاه‌ها هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است

پورمیرازیی گفت: این دانشگاه بود که به دشمن ضربه زد و امروز دشمن می‌خواهد دانشگاه را از هویت خود جدا کند و آن را به مرکزی ضد دینی و محلی برای تقاضای از بیگانه تبدیل کند، اما دانشجویان و جوانان انقلابی ما بیدار هستند و در صحنه حضور دارند و نمی‌گذارند که خواب دشمن تعبیر شود.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 09December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی پورمیرزایی» مسئول بسیج دانشجویی استان یزد امروز در سخنرانی پیش از نماز جمعه اظهار داشت: این دانشگاه بود که به دشمن ضربه زد و امروز دشمن می‌خواهد دانشگاه را از هویت خود جدا کند و آن را به مرکزی ضد دینی و محلی برای تقاضای از بیگانه تبدیل کند، اما دانشجویان و جوانان انقلابی ما بیدار هستند و در صحنه حضور دارند و نمی‌گذارند که خواب دشمن تعبیر شود.
 
وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا حاصل فهم دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بود که نسبت به اینکه آمریکا پایش در این مملکت باز شده بود اعتراض داشتند، اما توسط حکومت پهلوی به رگبار بسته شدند در حالی که شاید این دانشجویان دعای مذهبی بودن نداشتند بلکه وطن دوست بودند و می‌دانستند نباید پای اجنبی در این مملکت باز شود.
 
این مسئول اظهار کرد: ما اگر شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم به دنبال استقلال و آزادی کشور هستیم و همانطور که امام فرمودند استقلال و آزادی ما در دل دانشگاه قرار دارد و اگر دانشگاه توانست مسائل مملکت را حل کند دیگر به بیگانه نیاز نداریم و امروز به همین دلیل است که دشمن روی دانشگاه دست گذاشته است.
 
پورمیزایی تصریح کرد: اگر این روز‌ها در برخی دانشگاه‌ها صدای دشمن شنیده می‌شود این امر طراحی دشمن است چرا که دشمن در این ۴۳ سال از دانشگاه ضربه خورده است و پیشرفت‌های ما در این مدت مرهون جوانانی است که در دانشگاه تحصیل کردند و ما را در دستیابی به انرژی هسته‌ای، صنایع موشکی و حوزه پهپادی کمک کردند.
 
وی افزود: امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها هسته‌های علمی را تشکیل داده و در پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها در حال فعالیت هستند و در مسیر حل مشکلات مردم قدم برمی‌دارند و با درخواست از مسئولان و نمایندگان مجلس برای حضور در دانشگاه‌ها در صدد باز کردن گره‌های زندگی مردم هستند.
 
مسئول بسیج دانشجویی یزد یادآور شد: بیش از دو هزار نفر از دانشجویان استان به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند، بیش از سه هزار نفر دانشجوی استان در پیاده روی اربعین حضور پیدا کردند و بیش از هزاران نفر دانشجو در اردو‌های جهادی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها