اوکراین به دنبال ویران کردن «دونتسک» با سلاح‌های غربی

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: «قاتلان اوکراینی با تحریک کشور‌های غربی، به معنای واقعی کلمه قصد دارند منطقه دونتسک را با خاک یکسان کنند.»
کد خبر: ۵۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 10December 2022

اوکراین به دنبال ویران کردن «دونتسک» با سلاح‌های غربیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به شرایط جاری در منطقه دونتسک اظهار داشت: اوکراین قصد دارد تا این منطقه را با خاک یکسان کند.

نبنزیا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین، افزود: در طول هفته گذشته، در منطقه دونتسک و با سلاح‌های غربی یک کشتار واقعی جریان داشته است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: قاتلان اوکراینی به پشتوانه و تحریک کشور‌های غربی به معنای واقعی کلمه قصد دارند تا این شهر را با خاک یکسان کنند.

این اظهارات در حالی است که بر اساس گزارش منابع و مقامات محلی در استان لوهانسک در شرق اوکراین، ارتش این کشور بامداد امروز (شنبه) با ۳ فروند موشک آمریکایی هیمارس، مناطق مسکونی شهر «اسواتوفه» را هدف قرار داد.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار