یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

آرایش تهاجمی جبهه انقلاب در فضای مجازی

مسلماً آن اندیشه انقلابی که توانسته با طراحی و تولید موشک‌های نقطه‌زن و ادوات پیشرفته نظامی، بازدارندگی دفاعی مؤثری را برای کشور ایجاد کند، می‌تواند در جبهه جنگ نرم و عرصه فضای مجازی نیز موجبات شکست دشمنانِ ملت ایران را فراهم سازد.
کد خبر: ۵۶۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰ - 11December 2022

فضای مجازیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ «من در صحبت‌های اخیر چند بار تکرار کرده‌ام که کشور بایستی قوی بشود؛ قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است. این هم از خطوطِ اصلیِ نسخه‌ی بعثت است؛ این هم از بعثت گرفته شده؛ این هم از قرآن گرفته شده. قرآن می‌فرماید که «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»؛ هرچه می‌توانید قوّت را زیاد کنید. حالا این قوّت در وهله‌ی اوّل، در نگاه اوّل، ممکن است قوّت نظامی به نظر برسد، لکن ظاهراً خیلی وسیع‌تر از دامنه‌ی قوّت نظامی است. ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است؛ ابعاد اقتصادی دارد، قوّت اقتصادی، قوّت علمی، قوّت فرهنگی، قوّت سیاسی -که زمینه‌سازِ قوّت سیاسی، استقلالِ سیاسی است- و قوّت تبلیغی.» این بخشی از جملات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در سال ۱۳۹۹ بود که خطاب به ملت ایران بیان کردند.

در آیه فوق بر لزوم قوی شدن مسلمانان در برابر دشمنان آن هم به حدی که موجب هراس دشمنان بشود، تأکید شده است؛ اما باید توجه داشت که رهبر انقلاب اسلامی قوی شدن را مختص به عرصه نظامی ندانسته‌اند و بر قوی شدن در همه عرصه‌ها تأکید کرده‌اند. یکی از حوزه‌هایی که اثرگذاری بسیاری در زندگی بشر امروز دارد، فضای مجازی است که رهبری تأکید ویژه‌ای بر آن داشته‌اند و از ایشان نقل شده است که اگر من رهبر نبودم، پیگیر فضای مجازی می‌شدم.

حال با توجه به وقایعی که در طول حدود ۷۰ روز گذشته در کشور شاهد بودیم و با توجه به اذعان بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات به‌ویژه جوانان فریب‌خورده‌ای که رفتار‌های ناهنجار خود در این وقایع را ناشی از مشاهده اخبار و مطالب منتشره در فضای مجازی عنوان کرده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که نظام اسلامی و دوست‌داران انقلاب اسلامی برای قوی شدن در این عرصه چه کرده اند و آیا فضای مجازی جبهه انقلاب از این توانمندی برخوردار است که بتواند موجب هراس دشمن شود؟

بخش قابل توجهی از اغتشاشات اخیر با بهره‌گیری گروه‌هک‌های معاند و دشمنان ملت ایران از فضای مجازی رقم خورد و موجب بروز ناامنی در نقاط مختلف کشور شد. گروهک‌های معاند علاوه بر برخورداری از حمایت آمریکا، کشور‌های غربی و برخی کشور‌های مرتجع منطقه، با همراهی عده‌ای عناصر خائن داخلی، موج عظیمی از تحریف، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی و سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی را در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد کردند که وقایع روزهای گذشته را می‌توان ماحصل همین راهبرد دشمن دانست.

غفلت از تذکرات متعدد رهبر انقلاب اسلامی در خصوص فضای مجازی و سستی مسئولان ذی‌ربط از سال‌های گذشته تاکنون در مدیریت صحیح این فضا، باعث شده که «فجازی» بیشتر از اینکه یک فرصت برای جبهه انقلاب باشد، به‌عنوان یک تهدید تلقی شود.

جبهه انقلاب برای رفع این معضل، بایستی خلاء‌های قانونی و کمبود قوانین فضای مجازی را احصاء و نسبت به رفع مشکلات موجود در این عرصه اقدام کند.

رهبر انقلاب در بیان دیگری در خصوص فضای مجازی تأکید کرده‌اند: «شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. امروز هم مستکبران از نام شهید سلیمانی وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی، با اسم او چه برخوردی دارند می‌کنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه‌کار باید بکنند تا دشمن نتواند هر جور دلش می‌خواهد، با هرجایی که دلش می‌خواهد رفتار کند؛ و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسم شهید سلیمانی هم می‌ترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛ الگو یعنی این؛ می‌ترسند که تکثیر بشود».

دلسوزان نظام و مسئولان مربوطه باید به این موضوع توجه داشته باشند که یکی از عرصه‌های مهم برای پرداختن به «جهاد تبیین»، فضای مجازی است؛ در این فضاست که هم می‌توان به روایت صحیح مسائل انقلاب و مباحث مرتبط با کشور پرداخت و با تحریف و دروغ‌پردازی‌ها مقابله کرد و هم می‌توان به معرفی و تکثیر الگو‌های کم‌نظیری همچون شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت؛ لذا برای تحقق این مهم، آرایش جبهه انقلاب در فضای مجازی باید از حالت تدافعی و منفعلانه به حالت تهاجمی تغییر یابد.

مسلماً آن ذهن و اندیشه انقلابی که توانسته با طراحی و تولید موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن و سایر ادوات پیشرفته نظامی، بازدارندگی دفاعی مؤثری را برای کشور ایجاد کند، می‌تواند در جبهه جنگ نرم نیز همانند جنگ سخت، به موفقیت دست یابد و موجبات هراس و نهایتاً شکست دشمنانِ ملت ایران را در فضای مجازی هم فراهم سازد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار