نگاهی کوتاه به زندگی شهید «سید شجاع احمدی»

‌«سیدشجاع احمدی» 25 شهریور سال 1347 در روستای «کارکنده» گرگان به دنيا آمد و سرانجام 23 آذر ۱۳۶۶ در جاده بم - کرمان توسط منافقین به شهادت رسيد.
کد خبر: ۵۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ - 12December 2022

نگاهی کوتاه به زندگی شهید «سید شجاع احمدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «سید شجاع احمدی» ۲۵ شهریور ۱۳۴۷ در روستای کارکنده واقع در غرب شهرستان گرگان در خانواده‌ای مذهبی ‌متولد شد. از‌‌ همان دوران کودکی برای ادامه زندگی به شهرستان گرگان مراجعت کرد. دوران نوجوانی او مقارن با حرکت انقلاب اسلامی بود و او نیز مانند دیگر مبارزان در این راه قدم برداشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع جنگ تحمیلی، برای اینکه در جبهه نبرد حق علیه باطل شرکت کند، تاریخ تولد خود را به ۱۳۴۶ تغییر داد. مسئولین با وجود این، شرایط سنی او را مناسب نمی‌دیدند؛ اما او با پافشاری بر این امر موفق شد موافقت مسئولین را جلب کند و به عنوان پاسدار وظیفه به کمیته انقلاب اسلامی رفت.

وی پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان شهید مصطفی خمینی پرندک تهران، در وزارت پست و تلگراف و تلفن و سپس مخابرات مرکزی کشور در سمت دژبان انجام وظیفه کرد. او پس از آموزش دوره‌های رزمی به جبهه شرق اعزام شد و در 4 عملیات از جمله والفجر 8 شرکت کرد و توانست در پدافند ش.‌م.‌ر تخصص کسب کند.

سید شجاع احمدی سرانجام در ۲۳ آذر ۱۳۶۶ زمانی که مشغول انتقال تعدادی از منافقین به کرمان بود، در پی برنامه‌ای از پیش طراحی شده توسط منافقین در جاده بم‌ - کرمان به‌همراه همرزمش ابوالقاسم رضایی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها