دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی صدرنشین در کودک‌کشی/ شهادت ۲۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال تا امروز

پیامد سفر فرستاده سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی تحقیق در مورد جنایات علیه کودکان فلسطینی می‌تواند ضمن قرار دادن این رژیم اشغالگر در لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش موجب انزوای بیش از پیش آن‌ها در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملل نیز شود.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱ - 13December 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس-مقداد کامکار هفشجانی؛ انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف و البته فراوان در مورد کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی به دست نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست طی سال‌های اخیر موجب شده تا سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی نسبت به این موضوع حساس شده و به منظور بررسی این ماجرا برنامه سفر فرستاده ویژه‌ای را به سرزمین‌های اشغالی تهیه و تدارک ببینند.

بر این اساس، در اخبار و گزارش‌های منتشر شده اعلام شده که «ویرجینیا گامبا» فرستاده سازمان ملل به منظور تحقق و بررسی پیرامون جنایات و کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی سفری تاریخی را به تل‌آویو داشته باشد. او در این سفر قصد دارد تا با دیدار و گفت‌وگو با سران و مقامات رژیم صهیونیستی تحقیق و بررسی‌های میدانی نیز از سایر نقاط سرزمین‌های اشغالی انجام بدهد تا در مورد ماجرای کشتار کودکان فلسطینی که موضوع این روز‌های است اسناد و مدارک لازم را جمع‌آوری کند.

اما ماجرا از آنجایی حساسیت پیدا کرد که مرکز پایش ستاد حقوق بشر اخیرا با ارائه آماری گزارش داد که از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز بیش از ۱۰۰ نفر به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که از این تعداد ۲۰ نفر کودک بودند. با توجه به اسناد و مدارک موجود این موضوع را می‌توان تنها بخشی از جنایات و کشتار فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها دانست که با توجه به ابعاد و عمق آن تاثیر بسیار منفی و وحشتناکی بر سایر اقشار فلسطینی داشته است.

رژیم صهیونیستی صدرنشین کودک‌کشی در جهان

از طرف دیگر گزارش یک موسسه غیردولتی در «سوئیس» درباره فهرست بلندبالای شهدای کودک در فلسطین، پرده دیگری از جنایات صهیونیست را کنار زده است. در این گزارش گفته شده فقط در ۱۰ ماه اخیر، ۲۹ کودک توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، آن هم از شکم به بالا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حال موضوع مهم و قابل توجه در این میان افزایش چشمگیر و قابل توجه حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری است و در این میان ماجرای ترسناک و تاسف‌آور این است که شاهد صدور دستورات تیراندازی آن هم با هدف کشتن و به قتل رساندن فلسطینیان هستیم. این وضعیت زمانی ابعاد جنایتکارانه خود را بیشتر نشان می‌دهد که متوجه شویم عمده تیراندازی‌ها در شرایطی صورت گرفته که خطر قریب الوقوعی جان نظامیان صهیونیست را نیز تهدید نمی‌کرده است.

رژیم صهیونیستی صدرنشین کودک‌کشی در جهان

اما در این میان موضوعی که هراس و نگرانی شدید رژیم صهیونیستی را از سفر «ویرجینیا گامبا» فرستاده سازمان ملل به منظور تحقق و بررسی پیرامون جنایات و کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی را موجب شده قصد این فرستاده سازمان ملل پیرامون شیوه و نوع رفتار نظامیان رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته در کرانه باختری است. زیرا بر اساس اخبار و گزارش‌های موجود تعداد قابل توجهی از کودکان فلسطینی در یک سال اخیر در این منطقه به شهادت رسیدند.

بر این اساس، با توجه به شرایط و وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی و افزایش قابل توجه کشتار کودکان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست نیازی فوری مبنی بر پایان دادن به این جنایات علیه فلسطینیان احساس می‌شود. در واقع این سفر فرستاده سازمان ملل به تل‌آویو و دیدار با سران این رژیم نژاد پرست و تحقیق و بررسی پیرامون موضوع کشتار کودکان فلسطینی حاصل چند سال جمع‌آوری و گردآوری اسناد و مدارک مرتبط با کشتار کودمان فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی صدرنشین کودک‌کشی در جهان

در واقع این میزان از کشتار کودکان در سرزمین‌های فلسطینی اشغالی را می‌توان نشانه تعمیق بحران و تبدیل آن به فاجعه حقوق بشری در مناطق اشغالی دانست که موجب شده تا در شرایط فعلی سازمان‌های حقوق بشری را نگران وخیم‌تر شدن اوضاع کرده و این ترس و نگرانی را در میان آن‌ها ایجاد کند که احتمال خروج شرایط بحرانی فعلی از کنترل نیز وجود دارد؛ که اگر چنین شود با شرایط خطرناکی در سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهیم شد.

در پایان باید گفت باتوجه به حساسیت موضوع کشتار کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست و برای جلوگیری از گسترش غیرقابل کنترل این بحران به سایر مناطق و کشور‌های منطقه، شاهد سفر فرستاده سازمان‌ملل به تل‌آویو هستیم. اما موضوعی که مشخص است این سفر نیز تاثیر چندانی بر وضعیت موجود نداشته و نخواهد داشت و هفته‌ها و ماه‌های آینده سرزمین‌های اشغالی آبستن رویداد‌ها و حوادث بس خطرناک و تاریخ‌سازی خواهد بود که تمامی آن‌ها به ضرر رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها