وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به استعداد‌های علمی دانش‌آموزان

نوری با اشاره به اینکه معلمان و دانش‎آموزانی که دغدغه پیشرفت کشور را دارند ارزشمند هستند، گفت: توجه بیشتر به استعداد‌های علمی کشور ضرورت دارد.
کد خبر: ۵۶۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 11December 2022

ضرورت توجه بیشتر به استعداد‌های علمی دانش آموزانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این آئین با گرامی‌داشت شهدای آموزش و پرورش از دانش آموزان پژوهشگر تقدیر کرد و گفت: معلمان و دانش آموزانی که دغدغه پیشرفت کشور را دارند؛ ارزشمند هستند. اگر بخواهیم مسیر کمال را طی کنیم باید پژوهش و عمل را به طور جدی پیگیری کنیم.

نوری با بیان اینکه دوست داشتم در این مراسم تنها دانش آموزان نخبه و پژوهشگر حرف بزنند و من فقط جواب سوالاتشان را بدهم؛ گفت: دانش آموزان ایده‌هایی خوبی داشتند که به عرصه تولید رسیده است. برای رشد تولید این دستاورد‌ها نیازمند گروه‌های واسطه‌ای هستیم.

وزیر آموزش و پروش گفت: اگر بر گروه‌های واسطه‌ای و پارک‌های علم و فناوری توجه کردیم؛ جامعه ما از نظر تولید و اشتغال دانش بنیان متحول خواهد شد.

وی با طرح این سوال که وظیفه ما در این راه چیست؟ گفت: اول باید یک سکوی استعدادیابی علمی را برای پژوهشگران و همه دانش آموزان فراهم کنیم. دانش آموزانی که حداقل در ساحت تربیتی، یک نوآوری داشته باشند. استعداد‌هایی که شناسایی شدند به مراکزی که از قبل توسط وزارت علوم ایجاد شده رشد پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: اگر به این استعداد‌های دانش آموزان توجه نکنیم چه بسا این استعداد‌ها از کشور خارج شوند و برای دیگران مفید باشند. استعدادی که می‌تواند برای کشور مفید باشد با بی توجهی ما برای کشور تهدید می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار