رئیس کل دادگستری اصفهان:

امیر نصرآزادانی متهم به «بغی» است

حجت‌الاسلام «جعفری» گفت: امیر نصر آزادانی عضو یک گروه مسلح بوده و براساس کیفر خواست صادر شده، متهم به «بغی» است.
کد خبر: ۵۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 11December 2022

امیر نصرآزادانی متهم به بغی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری استان اصفهان امروز (یکشنبه)  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «امیر نصر آزادانی» در روز ۲۵ آبان در جریان ناآرامی‌هایی که در اصفهان رُخ داد و در جریان آن سه نفر از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند، به همراه هشت متهم دیگر دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده در مجموع ۹ متهم دارد که یکی از آنها امیر نصرآزادانی است که کیفرخواست متهمان نیز صادر شده است، عنوان کرد: امیر نصر آزادانی بر اساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف پنجم پرونده است و از ۲۷ آبان ماه در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان یادآور شد: بر اساس کیفرخواست صادر شده این فرد متهم به «بغی» است و با عضویت در گروه مسلح بصورت شبکه‌ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با سه نفر دیگر اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان کرده ‌که در نتیجه این اقدام بوسیله یکی از اعضای گروه، سه تَن از مأموران تأمین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام ‌جعفری افزود: عناوین اتهامی دیگر امیر نصرآزادانی عضویت در دسته‌های غیرقانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی مُنتهی به جرایم ضد امنیت است که معاونت در مُحاربه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز تنها کیفرخواست برای متهمان پرونده صادر شده و هنوز حکمی برای متهمان پرونده صادر نشده است، تصریح کرد: متهم نسبت به اقدامات مُجرمانه خود به صراحت اقرار کرده و فیلم دوربین‌های محل نیز موجود است و مستندات کافی مبنی بر حضور او در گروه مسلح نیز وجود دارد و کیفرخواست نیز بر اساس همین موارد صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه این پرونده ۹ متهم دارد که رسیدگی به پرونده چهار متهم در صلاحیت محاکم عمومی بوده و کیفرخواست پنج نفر از متهمان از جمله امیر نصر آزادانی به دادگاه انقلاب ارسال شده است، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر وکلا در مهلت قانونی در حال مطالعه پرونده هستند تا اگر ایرادی به کیفرخواست داشتند اعلام کنند. فضاسازی و جوسازی‌های مسموم درباره پرونده‌ها در اراده قضات رسیدگی کننده هیچ تأثیری ندارد و احکام بر اساس موازین قانونی و با قاطعیت صادر و طبق قانون نسبت به اجرای احکام اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار