ادامه سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

منابع سوری اعلام کردند که نیرو‌های اشغالگر آمریکا در ادامه غارت منابع این کشور، ۳۷ تانکر نفت سوریه را به سرقت بردند.
کد خبر: ۵۶۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲ - 12December 2022

ادامه سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی یک محموله جدید نفت سرقتی را با چندین تانکر از خاک سوریه به عراق منتقل کردند.

منابع محلی در منطقه الیعربیه در حومه استان حسکه سوریه اعلام کردند که یک کاروان آمریکایی متشکل از ۳۷ تانکر حامل نفت سرقتی از چاه‌های سوریه استان الحسکه را ترک کردند و از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» وارد خاک عراق شدند.

گفتنی است، با شکست گروهک تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیرو‌های تروریست آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و نیرو‌های تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

انتهای پیام/933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار