جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

طرح «تحول نقوش در پوشاک» توسط بسیج اصناف کشور پیگیری می‌شود

جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: این سازمان به‌منظور جلوگیری از فروش البسه مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی، طرحی را در قالب تحول نقوش در پوشاک دنبال می‌کند؛ که در این راستا تاکنون 800 طرح ایرانی اسلامی را میان تولیدکنندگان البسه توزیع کرده است.
کد خبر: ۵۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ - 29October 2015

طرح «تحول نقوش در پوشاک» توسط بسیج اصناف کشور پیگیری می‌شود

غلامرضا حسنپور جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس با اشاره به اینکه اقتصاد ستون فقرات جامعه است، گفت: همانگونه که ستون فقرات برای استواری انسانها و در حرکت آنها نقش مهمی دارد، در جامعه نیز اقتصاد همین حکم را دارد؛ بنابر این چنانچه اقتصاد رونق نداشته باشد، آن جامعه نهتنها از دوام لازم برخوردار نخواهد بود، بلکه برای حرکت به جلو نیز با مشکل روبرو میشود.

وی با بیان اینکه جمعیت هفت میلیونی اصناف، جمعیت هدف بسیج اصناف را تشکیل میدهد، افزود: برای آشنایی این جمعیت هدف با احکام شرعی کسب و کار، کلاسهای فقه بازار را برای این عزیزان برگزار میکنیم؛ که در همین رابطه کتابهایی نیز در قالب درسنامه احکام منتشر کردیم؛ تا اصناف با احکام شرعی صنف خود، بیشتر آشنا شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان داشت: در این راستا با همکاری اتاق اصناف کشور، اصناف برای تمدید و کسب جواز کار باید شش ساعت در کلاسهای آموزشی فقه بازار، شرکت کنند.

وی ادامه داد: تدوین و چاپ کتاب احکام فرآوردههای گوشتی، آرایشگرهای زنانه، تولید و پخش فیلمهای کوتاه با عنوان «بازار محبت» از شبکههای سراسری سیما، تشویق کسبه و بازاریان برای تعطیلی واحد صنفیشان در هنگام نماز نیز بخش دیگری از فعالیتهای بسیج اصناف است؛ که بهمنظور تطبیق یافتن هرچه بیشتر فعالیتهای صنفی با شرع مقدس اسلام است.

حسنپور با اشاره به اینکه امسال 300 طرح برای البسه ویژه محرم توسط بسیج اصناف تهیه شد، گفت: سازمان بسیج اصناف کشور بهمنظور جلوگیری از فروش البسه دارای طرحهای مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی، طرحی را در قالب تحول نقوش در پوشاک دنبال میکند؛ که در این راستا تاکنون 800 طرح ایرانی اسلامی را میان تولیدکنندگان داخلی البسه توزیع کرده است؛ تا از این طرحها برای تولید البسه متعارف با فرهنگ کشورمان تولید کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار