مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

زبان هنر ابزاری مهم برای شناخت زوایای مختلف زندگی شهید سلیمانی است

«روحی»تاکید کرد: باید از زبان هنر برای شناخت شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح کشور و بین‌الملل استفاده کرد.
کد خبر: ۵۶۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ - 13December 2022

زبان هنر ابزاری مهم برای شناخت زوایای مختلف زندگی سردار سلیمانی است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «محسن روحی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در دیدار با مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اداره کل، برای برگزاری بهتر تئاتر سردار آسمانی برنامه‌‌هایی در حال تدوین است.

وی با اشاره به رایزنی‌های بسیاری که برای برنامه‌های فرهنگی هنری با موضوع سردار سلیمانی به ویژه تئاتر سردار آسمانی انجام شده است، گفت: نگاه ما در اداره‌کل فعالیت‌های نتیجه محور است نه گزارش محور؛ لذا معتقدیم باید جشنواره تئاتر سردار آسمانی توفیقی باشد نه تکلیفی زیرا کار تکلیفی در نهایت متوقف خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمان به عنوان مجاوران سردار سلیمانی به دنبال کاری فاخر هستیم تا بتوان آن را تقدیم به سردار کرد، افزود: در این جشنواره از هنرمندان به عنوان زائران سردار سلیمانی میزبانی می‌کنیم.

روحی تصریح کرد: سردار سلیمانی گزارش گرا نبود ما نیز تلاش می‌کنیم این رویکرد را پیش ببریم. به دنبال کاری بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر هستیم تا همه کشور درگیر این برنامه شوند و محدود به یک استان و یک موضوع در خصوص سردار سلیمانی نباشد و تئاتر بخشی از این فعالیت‌ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: زوایای مختلفی از زندگی سردار سلیمانی وجود دارد که باید تبدیل به هنر شود. سردار شخصیتی محدود به کرمان نبود به همین دلیل تمام استان‌ها باید از تولیدات فرهنگی هنری با موضوع سردار سلیمانی حمایت کنند و این حمایت را نباید محدود به میزبان برگزاری یک کار فرهنگی هنری کرد.

روحی با تاکید بر اینکه باید از زبان هنر برای شناخت شخصیت سردار سلیمانی در سطح کشور و بین‌الملل استفاده کرد، افزود: لازمه این کار این است که همه‌ نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی پای کار باشند که طرحی در این زمینه تدوین شده است. البته همکاری در اجرای این طرح نیز تکلیفی نیست و فضایی باید ایجاد شود که هر کسی به دلخواه و با نگاه توفیقی پای کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید کیفیت کارهای تولیدی جشنواره‌های مختلف را بالا برد، افزود: برگزاری جشنواره‌های متعدد که کیفیت چندانی ندارد تأثیرگذار نخواهد بود بنابراین باید به سمتی پیش رفت که استقبال از جشنواره افزایش یابد.

روحی تصریح کرد: حاج قاسم این ظرفیت را دارد که در کشور و در سطح بین‌الملل به آن پرداخته شود که این کار نیز تکلیفی نیست و باید با یک دید توفیقی در آن عمل کرد.

«محمد حبیبی» مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این جلسه با بیان اینکه آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته برگزاری جشنواره سردار آسمانی انجام شده، ابراز داشت: اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما سعی کردیم امسال نیز جشنواره را به هر نحوی که شده است برگزار کنیم تا وقفه‌ای اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تئاتر سردار آسمانی با مشورت کرمان برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: اعتقاد داریم در این جشنواره باید یک کار خوب و تولیدات فاخری درخور شأن سردار سلیمانی ارائه داد که علاوه‌بر استقبال مردمی از نگاه هنرمندان و به صورت اختصاصی نیز مورد استقبال قرار گیرد.

«مهدی دهاقین بذرافشان» مسئول انجمن نمایش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه انجمن نمایش باید برای تربیت نسلی متعهد در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مشرف به مفاهیم دوران دفاع مقدس تلاش کند، گفت: تئاتر سردار آسمانی آسیب‌هایی را در دوره‌های گذشته داشته و تاکید داریم امسال به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلات گذشته رفع شود.

وی با اشاره تبعاتی که برگزاری جشنواره سردار آسمانی در دوره‌های گذشته برای انجمن نمایش داشته است، متذکر شد: با وجود مشکلات، انجمن نمایش به عشق سردار سلیمانی و ارادت به ایشان برگزاری این جشنواره را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار