رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان:

اجلاسیه «زن، سبک زندگی، زیست عفیفانه» در شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود

سرهنگ «ملک علیپور» گفت: یکی از اجلاسیه‌های دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان «زن، سبک زندگی، زیست عفیفانه» نام دارد که در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 13December 2022

اجلاسیه «زن، سبک زندگی، زیست عفیفانه» در شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «غلامرضا ملک علیپور» رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در نخستین نشست کمیته بانوان ستاد ستاد کنگره فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان، کار کردن برای شهدا را عامل خیر و برکت دانست و اظهار داشت: اولین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از سال ۱۳۸۹ شروع و سرانجام در سال ۱۳۹۵ اجرایی شد.

وی با بیان اینکه دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان را باید باشکوه‌تر برگزار کنیم، تصریح کرد: در کنگره اول ۱۶ یادواره و هشت اجلاسیه شهرستانی و چهار اجلاسیه پایانی داشتیم و برای کنگره دوم تا پایان سال ۱۴۰۲ باید کلیه یادواره‌ها و اجلاسیه‌ها را برگزار کنیم و اجلاسیه‌های پایانی در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به نصب تندیس مادران سه شهید و چهار شهید گیلان در همه شهرستان‌ها، عنوان کرد: در کنگره اول ۱۸۱ هزار سند و دست نوشته و وصیت‌نامه و عکس و... را از خانواده‌های شهدا دریافت و جمع آوری کردیم.

ملک علیپور، از تشکیل ۱۶ کمیته ذیل ستاد دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته بانوان یکی از این کمیته‌های ۱۶ گانه است، زیرا گیلان ششمین استان از نظر تعداد رزمندگان زن در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ۱۴ خانواده چهار و سه شهید و ۱۳ خانواده تک فرزند شهید داریم، ادامه داد: کمیته بانوان باید اقدام به نصب تندیس این خانواده‌ها در شهر‌ها کند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان همچنین خواستار توجه به نقش و جایگاه مادران و همسران شهدای مدافع حرم و نصب تندیس‌های آنان شد و خاطرنشان کرد: به دنبال نامگذاری خیابان‌ها و میادین و پارک‌ها و بوستان‌های بانوان به نام شهدای زن هستیم.

وی با بیان اینکه حراست از پرچم کشور باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: ۲۴۵ زن گیلانی رزمنده در قید حیات هستند و باید آنان را به عنوان اسطوره‌های ایثار به جامعه معرفی کنیم. در این راستا از ساخت مستند نقش زنان گیلان در دفاع مقدس حمایت می‌کنیم.

ملک علیپور، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر انجام کار‌های هنری شاخص در حوزه دفاع مقدس، متذکر شد: یکی از اجلاسیه‌های دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان «زن، سبک زندگی، زیست عفیفانه» نام دارد که در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار