مواضع اتحادیه اروپا موجب طولانی‌تر شدن جنگ یمن شده است

وزارت امور خارجه یمن در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا، مواضع این اتحادیه را موجب طولانی‌تر شدن زمان جنگ در این کشور برشمرد.
کد خبر: ۵۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ - 14December 2022

یمن مواضع اتحادیه اروپا را موجب طولانی‌تر شدن جنگ دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سبا، وزارت امور خارجه یمن به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و اکاذیب و اطلاعات نادرست در آن واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه یمن آمده است که توصیف اتحادیه اروپا از مطالبات صنعا به عنوان مطالبات افراطی، سقوط اخلاقی و ارزشی است که می‌تواند به نقش احتمالی این اتحادیه در موضوع صلح لطمه بزند.

این بیانیه می‌افزاید: برای اتحادیه اروپا که در ابتدای بیانیه خود خواستار احترام به حاکمیت و استقلال یمن شده است، بهتر بود که بجای محکوم کردن مطالبات مردم یمن و همدستی شرم آور با سرقت ثروت‌های آن و سیاست‌های محاصره که از سوی آمریکا و دیگر کشور‌ها علیه ملت یمن دنبال می‌شود تجاوز آمریکایی - سعودی به یمن و اشغال اراضی آن را محکوم کند.

وزارت خارجه یمن همچنین افزود که سیاست‌ها و مواضع اتحادیه اروپا موجب طولانی‌تر شدن جنگ در این کشور شده و مانعی در مقابل صلح است.

در این بیانیه بر آمادگی دائم صنعا برای برقراری صلح حقیقی و پایبندی به مطالبات برحق و عادلانه مردم یمن به عنوان عامل ضروری و قطعی برای هرگونه سخن گفتن جدی و صادقانه از صلح تاکید شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشور‌ها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار