اجتماع مردمی ۳۵ سالگی تاسیس حماس در نوار غزه

همزمان با سی و پنجمین سالگرد تاسیس جنبش اسلامی حماس، جشن مردمی فلسطینیان با حضور تنی چند از فرماندهان و رهبران سیاسی این جنبش در نوار غزه آغاز شده است.
کد خبر: ۵۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 14December 2022

اجتماع مردمی ۳۵ سالگی تاسیس حماس در نوار غزه؛ حضور یحیی سنواربه گرازش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جشن بزرگ سی و پنجمین سالروز تأسیس جنبش اسلامی حماس امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از سران و فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین و با مشارکت چشمگیر مردمی در نوار غزه آغاز شده است.

«یحیی سنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه در این اجتماع بزرگ مردمی که با عنوان «همچون طوفانی کوبنده می‌آییم» در حال برگزاری است در سخنرانی خود ضمن سلام و درود به تمامی گروه‌های مقاومت و شهدای راه آزادسازی قدس و سرزمین فلسطین در سخنان خود با اشاره به دستاور‌های چشمگیر گردان‌های نوظهور فلسطینی در کرانه باختری به ویژه گردان بیشه شیران گفت: ضمن سلام و درود بر گردان عرین الاسود (شیر‌های بیشه) می‌گویم که آن‌ها فقط در نابلس نیستند، بلکه در کل وطن حاضر هستند.

وی در ادامه افزود پدیده مقاومت در اردوگاه جنین، بیشه شیران در نابلس و گردان بلاطه و سایر جریان‌های مقاومت تنها راه رهایی ملت ما و تحقق اهدافمان در برابر دشمن صهیونیستی است.

سنوار با اشاره به مناسبات نزدیک حماس با کلیه گروه‌های و جریان‌های فلسطینی در تشریح روابط حماس با جنبش فتح گفت: تا روزی که جنبش فتح پرچم مبارزه مسلحانه را برافراشته به لحاظ راهبردی از آن‌ها جدا نخواهیم بود، ما تنها در مسیر سازش با آن‌ها اختلاف نظر داریم.

او در ادامه از «محمود عباس» ریاست تشکیلات خودگردان خواست تا همکاری‌های امنیتی و توافقات خود با حکومت اشغالگر فاشیستی اسرائیل علیه برنامه‌های مقاومت خاتمه بخشد.

سنوار با اشاره به تلاش‌های این جنبش به منظور آزادسازی اسرای مقاومت فلسطینی از چنگال صهیونیست‌ها افزود: حماس در روز‌های گذشته مدیریت چند دور مذاکره با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای مقاومت را بر عهده داشته است.

وی در ادامه با هشدار به کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات تبادل اسرا گفت: با توجه به اهمال اشغالگران در موضوع مبادله اسرا، به آن‌ها فرصت کوتاهی را می‌دهیم، در غیر این صورت این پرونده برای همیشه بسته خواهد و پس از آن راه دیگری را برای آزادی اسرایمان در پیش می‌گیریم.

در این اجتماع مردمی محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز با ارسال پیامی ویدئویی با تقدیر از همه خانواده‌های شهدا گفت: عهد و پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

این فرمانده فلسطینی در ادامه خطاب به سران دشمن صهیونیستی اظهار داشت که‌ای بیگانگان در سرزمین ما، پدران شما که در اوج قدرت و وابستگی به تفکر شوم صهیونیستی بودند، نتوانستند ملت ما را ریشه‌کن کرده یا هویت آن‌ها را از بین ببرند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در خلال این مراسم اقدام به رونمایی از سلاح «هدار گولدین» نظامی صهیونیست که در اسارت حماس به سر می‌برد، کردند.

همچنین همزمان با برگزاری این مراسم تعدادی از پهپاد‌های مقاومت فلسطین در آسمان غزه به پرواز در آمدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها