درگیری‌های خونین در جمعه خشم

نظامیان صهیونیست به شکل بی‌سابقه به سوی فلسطینیان آتش گشودند.
کد خبر: ۵۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ - 31October 2015

درگیری‌های خونین در جمعه خشم

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، درپی فراخوان گروههای مقاومت برای تشدید مقابله با صهیونیستها، درگیریهای خونین و بیسابقهای روز گذشته در سیامین روز انتفاضه میان فلسطینیها و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی به وقوع پیوست.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکاینیوز عربی، با یورش وحشیانه نظامیان به تظاهرکنندگان درگیری شدیدی میان آنها و جوانان فلسطینی در گرفت و نظامیان صهیونیست به شکل بیسابقهای به سمت فلسطینیها آتش گشودند. خبرنگار اسکاینیوز از اصابت مستقیم گلوله جنگی به جوانان فلسطینی و احتمال شهادت برخی از آنها خبر داده است.
 

در شهر های «رامالله»، «الخلیل»، «بیتلحم»، «قلقیلیا»، «البیره» و شهرهای دیگر «کرانه باختری» نیز درگیریهای شدیدی به وقوع پیوست که هنوز از آمار شهدا و مجروحان آماری در دست نیست. جنبشهای مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از آغاز انتفاضه قدس تاکنون به ویژه جنایت الخلیل از فلسطینیان خواستند به تظاهرات و درگیریهای خود با اشغالگران صهیونیست شدت بخشند.
 

جنبش جهاد اسلامی از مردم فلسطین خواست با تظاهرات خود به همه جهانیان بفهمانند که «این رژیم اشغالگر جنایتکار جنگی است» و تمامی غیرنظامیان را هدف قرار میدهد و اینکه «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک دروغگو است و با دروغهای خود افکارعمومی جهان را فریب میدهد.»
انتفاضه قدس تاکنون 70 شهید و بیش از 7000 مجروح داشته است و از صهیونیستها نیز تاکنون 11 نفر به هلاکت رسیده و 120 نفر مجروح شدهاند.
 

عملیات استشهادی  در امنترین شهر اسرائیلی


منابع صهیونیستی از زخمی شدن یک شهرکنشین به  ضرب چاقو در شهرک «ایلات» امنترین شهر اسرائیل خبر دادند.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ضارب پس از زخمی کردن این شهرکنشین بلافاصله متواری شد اما منابع پلیس وی را دستگیر کردند.

یک جوان فلسطینی نیز در قدس اشغالی با سلاح سرد دو اسرائیلی را زخمی کرد. نظامیان صهیونیست به سمت جوان فلسطینی تیراندازی و وی را به شهادت رساندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به سمت دو جوان فلسطینی در نزدیکی نابلس تیراندازی کردند و آنها را به شهادت رساندند.

با شهادت این سه فلسطینی شمار شهدای انتفاضه قدس از اول اکتبر (9مهر) به 70 نفر رسیده است.
آخرین اخبار رسیده از درگیریهای فلسطینیان  و نظامیان رژیم اشغالگر قدس در کرانه باختری حاکی از این است که تاکنون دست کم 20 نفر مجروح شدهاند.


سایر رویدادها


اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: انتفاضه قدس دستاوردهای «بیسابقهای» به همراه داشته است.

* نظامیان اسرائیلی به بیمارستان فلسطینیها در بیتالمقدس حملهور شدند.

* سازمان عربی حقوق بشر در انگلستان با انتشار بیانیهای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سلاحهای ممنوعه علیه فلسطینیها استفاده میکند.

* دونالدترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاستجمهوری آمریکا اعلام کرد که باراک اوباما رئیسجمهور آمریکا از اسرائیل متنفر است!

* نماینده ارشد حزب کارگر انگلیس گفت: دولت انگلیس تحت نفوذ لابی صهیونیستی است.


 

نظر شما
پربیننده ها