رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران خبر داد؛

ابلاغ ۳ هزار خدمت در قالب مجموعه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک برنامه کلی در راستای سند تحول در دولت تدوین کرده است و در این راستا مجموعه خدمات بنیاد شهید، تحت عنوان برنامه عملیاتی در سه هزار خدمت تعریف و ابلاغ شده است.
کد خبر: ۵۶۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵ - 15December 2022

ابلاغ ۳ هزار خدمت در قالب مجموعه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران، در دیدار با آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، اظهار داشت: در سفرهای استانی به جز شرکت در یادواره شهدا، چند موضوع را پیگیری می‌کنیم و میز خدمت رسیدگی و پاسخگویی به ایثارگران استان با حضور معاونان و مدیران ستادی برپا می‌شود و مواردی که ایثارگران احساس نیاز می‌کنند که برای حل آن‌ها باید به مرکز مراجعه کنند، مرتفع می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در جریان سفرهای استانی مسائل مرتبط با جامعه ایثارگری مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه بر این، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می‌شود که رئیس این شورا در سطح ملی رئیس جمهور و در هر استانی استاندار است و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم نقش دبیری این شورا را به عهده دارد. تشکیل این شورا به این دلیل است که مسائل مربوط به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت تنها به بنیاد شهید مربوط نیست؛ بلکه تمام دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی در قبال خانواده بزرگ ایثار و شهادت به عهده دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکز یا پروژه‌هایی دارد که نیاز به سرکشی دارند، تأکید کرد: در این سفرها بازدید از این پروژه‌ها انجام می‌شود، ضمن اینکه در مورد خدمات‌رسانی به ایثارگران در استان‌ها ارزیابی کلی انجام شده و داده‌ها ثبت و ضبط می‌شود که چه اندازه مأموریت‌هایی که ابلاغ شده، اجرا شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران یک برنامه کلی در راستای سند تحول در دولت تدوین کرده است و در این راستا مجموعه خدمات بنیاد شهید تحت عنوان برنامه عملیاتی در سه هزار خدمت تعریف و ابلاغ شده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نخستین سازمان‌هایی است که بر اساس برنامه عملیاتی هر ماه یک دوازدهم بودجه را به هر استانی ابلاغ می‌کند و خوشبختانه عقب‌افتادگی در اجرای این برنامه وجود ندارد و بر این اساس ضمن اینکه در ستاد ارزیابی انطباق صورت می‌گیرد، نظارت میدانی هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیدارهای خود با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور، افزود: در برخی موارد اختیارات قانونی و یا منابع اعتباری اجازه حل مسائل را نمی‌دهد و باید با کمک مدیران و مسئولان محلی مشکلات به ترتیب حل و فصل شود، از نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها نیز در این موارد درخواست کمک و همکاری داریم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: امکانات زیادی در هر استان وجود دارد که اگر بسیج شوند، مسئله‌ای از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باقی نمی‌ماند و در حال حاضر در چند استان با همین شرایط فعلی کشور بسیاری از مشکلات در حوزه ایثارگران کاهش یافته است؛ اما مشکلاتی در سایر استان‌ها وجود دارد که نیازمند کمک همه مسئولان است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها